Avatar billede clausfod Nybegynder
25. november 2007 - 17:05 Der er 3 kommentarer

Trådløs netværks problem

Hejsa,

Jeg har problemer med at connecte til trådløs netværk i vores opgang fra den ene af mine 2 bærbare computere. Fra min Dell Inspirion 8100 connector jeg via netgear software, hvor jeg selv angiver netværksnøglen.

Fra min HP Pavillion har jeg ikke software installeret, men benytter istedet windows eget. Jeg kan sagtens se trådløse netværk i nærheden, men lige nøjagtig det netværk min overbo (har ikke adgang til routeren) har sat op kan jeg ikke se og derfor ikke connecte til.

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kommer på netværket ? Jeg har selvfølgelig netværksnøgle, brugernavn og password til det WEP beskyttede netværk.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. november 2007 - 17:12 #1
Hvilken internetudbyder/abonnement er der tale om?
Avatar billede clausfod Nybegynder
25. november 2007 - 17:28 #2
Det er jeg ikke klar over, men umiddelbart kan jeg heller ikke se hvad det har med sagen at gøre eftersom jeg kan komme på med den ene af mine bærbare. Må jeg spørge hvorfor du stiller det spørgsmål ? Har du et problem med at vi deler linjen i opgangen eller hvorfor spørger du ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. november 2007 - 17:35 #3
Det har det med sagen at gøre, at såfremt I deler en opkobling over 2 husstande, er det sandsynligvis ikke tilladt.

Derfor spørger jeg ind til selve udbyderen/abonnementet for at afklare, om spørgsmålet høre hjemme her i forumet.