Avatar billede jwwd Nybegynder
24. november 2007 - 08:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Javascript kalender

Hej
Jeg bruger et JAVA kalenderscript, hvor brugeren kan vælge en dato og derefter starter en .wmv datostemplet fil (format: ååååmddayvideo.wmv) op i brugerens mediaplayer.

Se evt. nederst på denne side: www.buskelundtoften.dk/vejret/video.php

Jeg er interesseret i hjælp til at ændre scriptet, så den datostemplede .wmv fil i stedet afspilles på selv siden og altså ikke i brugerens mediaplayer.

Scriptet består af 3 .js filer - scriptet kan findes her:
http://www.dynarch.com/projects/calendar/

Her er koden jeg bruger på video.php siden:

<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    window.location = "/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv";
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>

Håber nogen kan hjælpe.

MVH

Henrik

PS. som en bonus kunne det være rigtig godt, hvis der sammen med den datostemplede video også blev vist en datostemplet .gif fil på .php siden. (format: ååååmmdd.gif)
Avatar billede anri Novice
24. november 2007 - 23:33 #1
Prøv at smide en div udenom det objekt der vises og så skifte indholdet ud med et nyt objekt.

<div id='PlayerHolder'>
<Object .......
</div>

document.getElementByID('Playerholder').innerHtml = '<Object .......'

Det er tænkeligt at du blit kan skifte videoen ud i det eksisterende objekt, men jeg har ikke lige tid til at researche på det.
Avatar billede jwwd Nybegynder
25. november 2007 - 08:27 #2
Hej

Jeg har prøvet med en div - men desværre uden held - her er koden som den ser ud nu.

<div id="main-copy">
<h1>Video</h1>
    <script type="text/javascript" src="kalender/calendar.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="kalender/calendar-da.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="kalender/calendar-setup.js"></script>
    <h1 id="radar0">Vælg video fra 1. september 2006 og til nu (åbner i din
    videoafspiller)</h1>
<div style="float: left"
id="calendar-container">
<br />
<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv");
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>
<div id='PlayerHolder'>
<OBJECT id="player" width="320" height="240" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" type="application/x-oleobject">
    <PARAM id="playerurl" NAME="url" VALUE="">
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
    <PARAM name="uiMode" value="none">
    <PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>
</div>
Avatar billede anri Novice
25. november 2007 - 19:15 #3
Prov dette :

document.getElementById("player").URL="[filnavn]";

..og lur her..  Der er ret mange ting du kan gøre med det objekt.:
http://www.mioplanet.com/rsc/embed_mediaplayer.htm
http://www.w3schools.com/media/media_playerref.asp
Avatar billede jwwd Nybegynder
25. november 2007 - 19:51 #4
Hej anri

Tak for dit svar - dog er jeg lidt i tvivl om hvad der skal stå i filnavn.

Kan jeg lokke dig til at skrive hele linien, som du mener den skal se ud?

Den gamle linie ser sådan ud:
document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv");

MVH

Henrik
Avatar billede jwwd Nybegynder
25. november 2007 - 20:10 #5
Hej igen

Jeg har løst problemet - tusind tak for hjælpen - du får de 200 point.

MVH

Henrik
Avatar billede anri Novice
25. november 2007 - 21:27 #6
Altid rart at kunne hjælpe..

Hvordan kom din kode til at se ud? (Jeg har ikke selv testet det jeg har fundet)
Avatar billede jwwd Nybegynder
25. november 2007 - 22:07 #7
Hej anri

Forøvrigt - tror du det er muligt at få præsenteret en datostemplet gif fil sammen med wmv filen? Der er en lille forskel i datoformaterne på de 2 filtyper:

wmv = ååååmd
gif = ååååmmdd

Koden endte med at se sådan ud (www.buskelundtoften.dk/vejret/video.php) og den er W3 valideret:

<table width="99%">
    <tr>
        <td>
            <script type="text/javascript" src="kalender/calendar.js"></script>
            <script type="text/javascript" src="kalender/calendar-da.js"></script>
            <script type="text/javascript" src="kalender/calendar-setup.js"></script>
            <div style="float: left"
            id="calendar-container">
            <script type="text/javascript">
            function dateChanged(calendar) {
            if (calendar.dateClicked) {
            var y = calendar.date.getFullYear();
            var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
            var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
            document.getElementById("player").URL="/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv";
            }
            };
            Calendar.setup(
            {
            flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
            flatCallback : dateChanged          // our callback function
            }
            );
            </script>
            </div>
        </td>
        <td>
            <object classid="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" id="player" width="376" height="320">
            <param name="url" value="http://www.buskelundtoften.dk/vejret/vejrdata/videolastday.wmv" />
            <param name="autostart" value="-1" />
            <param name="rate" value="1" />
            <param name="balance" value="0" />
            <param name="currentPosition" value="0" />
            <param name="playCount" value="1" />
            <param name="currentMarker" value="0" />
            <param name="invokeURLs" value="-1" />
            <param name="volume" value="50" />
            <param name="mute" value="0" />
            <param name="uiMode" value="full" />
            <param name="stretchToFit" value="0" />
            <param name="windowlessVideo" value="0" />
            <param name="enabled" value="-1" />
            <param name="enableContextMenu" value="-1" />
            <param name="fullScreen" value="0" />
            <param name="enableErrorDialogs" value="0" />
            <!--[if !IE]>-->
            <object type="video/x-ms-wmv"
            data="http://www.buskelundtoften.dk/vejret/vejrdata/videolastday.wmv"
            width="376" height="320">
            <param name="src" value="http://www.buskelundtoften.dk/vejret/vejrdata/videolastday.wmv" />
            <param name="autostart" value="true" />
            <param name="controller" value="true" />
            </object>
            <!--<![endif]-->
            </object>
        </td>
    </tr>
</table>
Avatar billede jwwd Nybegynder
02. december 2007 - 19:08 #8
Lukket
Avatar billede anri Novice
03. december 2007 - 16:00 #9
Det var da ikke ret fair..  ..først at love point og så bare lukke bagefter..
....oh well..  ..skal alligevel ikke bruge dem til noget bestemt...
Avatar billede jwwd Nybegynder
03. december 2007 - 20:30 #10
ups sorry - det var ikke meningen - selvfølgelig skal du have pointene - jeg havde et først oprettet spørgsmålet i den forkerte kategori - troede det var denne.
Hvordan gir jeg dig pointene nu?
MVH

JWWD
Avatar billede anri Novice
03. december 2007 - 20:56 #11
Det tror jeg ikke du kan, men skide være med det. Jeg holder nok op med at græde mig i søvn over det en gang i løbet af 2008 :)
Avatar billede jwwd Nybegynder
04. december 2007 - 06:49 #12
Hej Anri

Sæt et svar ind på dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/779758

Og jeg vil give dig pointene.

Sorry.

MVH

JWWD