Avatar billede jwwd Nybegynder
23. november 2007 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kalender script

Hej
Jeg bruger et JAVA kalenderscript, hvor brugeren kan vælge en dato og derefter starter en .wmv datostemplet fil (format: ååååmddayvideo.wmv) op i brugerens mediaplayer.

Se evt. nederst på denne side: www.buskelundtoften.dk/vejret/video.php

Jeg er interesseret i hjælp til at ændre scriptet, så den datostemplede .wmv fil i stedet afspilles på selv siden og altså ikke i brugerens mediaplayer.

Scriptet består af 3 .js filer - scriptet kan findes her:
http://www.dynarch.com/projects/calendar/

Her er koden jeg bruger på video.php siden:

<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    window.location = "/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv";
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>

Håber nogen kan hjælpe.

MVH

Henrik

PS. som en bonus kunne det være rigtig godt, hvis der sammen med den datostemplede video også blev vist en datostemplet .gif fil på .php siden. (format: ååååmmdd.gif)
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 18:39 #1
Det må være sådan her:

<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    document.getElementById("player").setAttribute("src","/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv");
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>

<embed autostart="true" id="player" bgcolor="#FF6600" border="20" hidden="false" loop="false" kontroller="false" src="">

Jeg ved ikke helt, hvor up-to-date embed-objektet er, men det sku' gerne virke.
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 18:43 #2
Dette er nok mere up-to-date, da embed-objektet anses for forældet:
-----------------------------------------------------
<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    document.getElementById("playerurl").setAttribute("src","/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv");
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>

<OBJECT id="player" width="320" height="240" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" type="application/x-oleobject">
    <PARAM id="playerurl" NAME="url" VALUE="">
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
    <PARAM name="uiMode" value="none">
    <PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. november 2007 - 19:02 #3
Hej w13

Wow du er hurtig. Jeg har prøvet dit forlag på siden:

www.buskelundtoften.dk/vejret/1video.php

Men når man klikker på en dato i kalenderen sker der ikke noget.

MVH

Henrik
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 19:47 #4
Ja, jeg tænkte mig ikke lige om. Jeg sætter src og sku' sætte value.

<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv");
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 19:50 #5
I øvrigt er dette her JavaScript og du spørger i Java-kategorien, hvilket ku' være grunden til, at du ikke har fået andre svar.

Java er et helt andet sprog til programmering af computerprogrammer.
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. november 2007 - 20:58 #6
Hi igen w13

Tak for din hjælp - men desværre kan jeg ikke få det til at virke.

Jeg bruger følgende på min side:

<script type="text/javascript">
    function dateChanged(calendar) {
    if (calendar.dateClicked) {
    var y = calendar.date.getFullYear();
    var m = calendar.date.getMonth()+1;    // integer, 0..11
    var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
    document.getElementById("playerurl").setAttribute("value","/vejret/vejrdata/" + y + m + d + "dayvideo.wmv");
    }
    };
    Calendar.setup(
    {
    flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
    flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
    );
</script>

<OBJECT id="player" width="320" height="240" CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" type="application/x-oleobject">
    <PARAM id="playerurl" NAME="url" VALUE="">
    <PARAM NAME="SendPlayStateChangeEvents" VALUE="True">
    <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
    <PARAM name="uiMode" value="none">
    <PARAM name="PlayCount" value="9999">
</OBJECT>

Mht. at jeg har sat den i den forkerte katergori - kan jeg kun beklage - det er en fejl - kan jeg selv flytte den ?

MVH

Henrik
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 22:23 #7
Nej, bare lad den ligge. Det var bare til info. Ellers skal du lukke her og oprette i den anden kategori.

Jeg ved ikke umiddelbart, hvorfor den ikke afspiller. Javascript-koden udføres fint nok, kan jeg se, men den viser jo bare ikke noget.

I øvrigt får jeg fejlmeddelelsen "Fejl i linje 17, tegn 52. Tegnet ; var ventet!" når jeg ser din side.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. november 2007 - 12:51 #8
Til en anden gang: Spørgsmål om JavaScript bør stilles i kategorien for java script:
  http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/

Java er et helt helt andet sprog.

mvh JakobA
Avatar billede jwwd Nybegynder
24. november 2007 - 14:00 #9
Hej jakoba

Som jeg skrev i mit forrige indlæg - så er det en fejl, som jeg kun kan beklage. Jeg har i formiddags oprettet mit spørgsmål i den rigtige kategori.

MVH

Henrik
Avatar billede w13 Novice
24. november 2007 - 17:23 #10
Jwwd>> Så opret et svar her og accepter det. Så får du pointene igen.
Avatar billede jwwd Nybegynder
24. november 2007 - 17:37 #11
Emnet flyttet til korrekte kategori