Avatar billede jily Nybegynder
23. november 2007 - 14:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Animation går i kludder ved brug af IE tilbage knap

Er der nogle af jer som har haft problemer med dette og har fundet en måde at lave det om på?

Mit problem er på sitet: http://www.wallco.eu

Det virker fint ved første upload, men går du længere ned på sitet og bruger browser tilbageknap til at komme tilbage til forsiden går det helt i kludder.

Til at indsætte flashen bruger jeg javascript <script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
for at lade flashen gå i gang uden at brugeren aktiverer det. Måske er det her fejlen er?? Findes der andre løsninger på denne måde at implementere - altså således at flashen er aktiv når brugeren kommer til site?

Håber på hjælp!

Mvh,
Maja
Avatar billede w13 Novice
23. november 2007 - 14:53 #1
Jeg ser ikke noget, der går i kludder?
Avatar billede rookieboy Nybegynder
26. november 2007 - 09:32 #2
Jeg kan godt se det - det ser ikke så godt ud, når man trykker på back knappen..
Avatar billede jily Nybegynder
26. november 2007 - 11:29 #3
Jo desværre går den i kludder i hvert fald i de nyeste udgaver af IE- når flash filen opdateres ved at man henter forsiden ind igen.. kan man ikke længere se referencekarusellen korrekt - den placerer sig mystisk i venstre hjørne og billederne kan kun antydes i en forkert størrelse - ser faktisk lide fedt ud synes jeg - men er ikke hensigtsmæssigt, da det gerne skulle være en brugbar flash fil der kan ses.

Jeg tænker at man måske kan hindre det ved at kalde et onLoad refresh javascript af en eller anden art hver gang forsiden hentes ind igen??

Nogle der har gode forslag eller kan hjælpe?

Forøvrigt er det sådan at hvis ikke jeg indsætter aktivering af flash objektet vha. javascript, fungerer det fint - men jeg vil meget gerne undgå at brugeren selv skal aktivere flashen om muligt! Jeg har afprøvet 3 forskellige Javascript til aktivering af flashen og de sørger allesammen for samme fejl!!!

Er der mon ikke en eksperten bruger der har været ude for noget lignende???
Avatar billede rookieboy Nybegynder
26. november 2007 - 12:11 #4
Aktivere flash? Du skal bare embedde din flash fil m. SWF Object scriptet eller ved at bruge eksport funktionen i CS3.

Man bruger ikke længere <object> og <embed> da dette ikke er valid HTML.
Avatar billede w13 Novice
26. november 2007 - 14:38 #5
Object er fint gyldigt, men embed er meget forældet efterhånden. Et gyldigt eksempel på flash ku' være:

<object type="application/x-shockwave-flash" data="images/banner.swf" width="800" height="250">
    <param name="movie" value="images/banner.swf">
    <param name="quality" value="high">
</object>

Hvis du går SWF Object-koden igennem, finder du også ud af, at den bruger både Object og Embed. :( Man burde skrive en mere up-to-date SWF Object-kode en dag..
Avatar billede jily Nybegynder
28. november 2007 - 14:05 #6
Tusind tak for kmmenter Rookieboy - morsomt nok har jeg bare hele tiden brugt min "gamle" sikre implementeringsmåde..... men har nu benyttet CS3 egne publish funktion og det ser sørme ud til at det virker. Så giv mig lige et svar - så skal du modtage lidt point!
Avatar billede jily Nybegynder
04. september 2008 - 10:25 #7
Der er ikke nogen der er kommet med andet end kommentarer - så mangler jeg en af give point til....
Avatar billede w13 Novice
04. september 2008 - 21:21 #8
Hvem vil du give til da? :) Så opretter vedkommende bare et svar.
Avatar billede jily Nybegynder
04. september 2008 - 21:55 #9
Du er min svargiver - Tusind tak - og undskyld forsinkelsen!
Avatar billede w13 Novice
04. september 2008 - 22:26 #10
;)