Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 12:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig fejl i if statement

Hejsa
Jeg har følgende if statement

If ((strAccessGroupNew = FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO) Or (strAccessGroupOld = FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO)) Then

Hertil kan jeg oplyse at strAccessGroupNew = "" og strAccessGroupOld = 200325

FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO er en konstant og er sat til 200325

Jeg ønsker at jeg kommer ind i if og ikke i else, men jeg kommer ind i else alligevel. Er der nogen som har en forklaring på det..?

På forhånd tak
Avatar billede sherlock Nybegynder
23. november 2007 - 12:58 #1
strAccessGroupNew = "" og 200325 er en skidt sammenligning pga de forskellige typer.

Prøv Cstr(FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO) i den første sammenligning.
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 13:07 #2
Men konstanten ser sådan ud:
Const FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO         = "200325"
Avatar billede smitten1 Nybegynder
23. november 2007 - 13:17 #3
"Er der nogen som har en forklaring på det..?"

... den logiske forklaring må være, at du har en fejl andetssteds, som f.eks. at dine variabler ikke indeholder det, du tror de gør
Avatar billede nielle Nybegynder
23. november 2007 - 13:27 #4
Men er:

strAccessGroupOld = 200325

eller er den:

strAccessGroupOld = "200325"
Avatar billede kabbak Professor
23. november 2007 - 13:27 #5
Er den public ??

Public Const FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO        = "200325"
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 13:30 #6
Hmm.. Nej det er den ikke man det har jeg ikke brugt tidligere, og fungerer fint andre steder. Men prøver lige at tilføje det..
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 13:32 #7
smitten1: Jeg har en udskrift et sted, så jeg er ret sikker på at de indeholder de rigtige adgangsgrupper..
Avatar billede kabbak Professor
23. november 2007 - 13:33 #8
Hvis den IKKE er Public, virker den kun inden for det modul den står i, som Public, kan alle andre moduler bruge den.
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 13:34 #9
nielle: Den ene værdi henter jeg ud af en database, og den anden fra et xmldoc.. Så det kan godt være at jeg lige skal undersøge det..
Avatar billede smitten1 Nybegynder
23. november 2007 - 13:36 #10
du kunne jo prøve med lidt fejlsøgning

MsgBox "'" & strAccessGroupOld & "'"
MsgBox "'" & FORTROLIG_ACCESSGROUP_RECNO & "'"

lige før din if-sætning, så skulle den gerne vise 2x '200325'
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 13:47 #11
Nå jeg har valgt bare at bruge cstr() giv et svar..
Avatar billede sherlock Nybegynder
23. november 2007 - 13:53 #12
Hvis det hjalp, så skal du kigge lidt på dine variabel-definitioner, for så er de ikke begge 2 strings når du når til den IF-statement.
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 14:02 #13
Det har jeg lavet det ligger dog i "trace view"
Avatar billede kbirk Nybegynder
23. november 2007 - 14:04 #14
Det virker med cstr, så ja jeg må prøve at se på det.. Men den data der fejler kommer fra xml(selectsinglenode) så den burde vel give mig en str
Avatar billede sherlock Nybegynder
23. november 2007 - 14:15 #15