Avatar billede starfarm Nybegynder
22. november 2007 - 17:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Insert via Web service

Hej Eksperter

jeg er igang med at lave en winform, hvor jeg skal indsætte records i en msSql via en webservice. Jeg kan godt hente ud via web service, men når jeg prøver at insætte records opstår følgende fejl:

System.Web.Services.Protocols.SoapException: Server was unable to process request. ---> System.Data.SqlClient.SqlException: Incorrect syntax near '?'.

  at System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)

  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)

  at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)

  at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj)

  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString)

  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async)

  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result)

  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe)

  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery()

at tourDAL.DAL.insertCustomer(String FirstName, String LastName, String Organization, String Address, Int32 ZipCode, String City, String Email, String Password) in \DAL.cs:line 93

  at tourBLL.BLL.insertCustomer(String FirstName, String LastName, String Organization, String Address, Int32 ZipCode, String City, String Email, String Password) in \BLL.cs:line 42

  at Service.insertCustomer(String FirstName, String LastName, String Organization, String Address, Int32 ZipCode, String City, String Email, String Password) in \Service.cs:line 39
  --- End of inner exception stack trace ---

Min DAL ser sådan ud:

public void insertCustomer(string FirstName, string LastName, string Organization, string Address, int ZipCode, string City, string Email, string Password)
    {

        if (conn.State != ConnectionState.Open)
            conn.Open();

            cmd.CommandText = "INSERT INTO customer (firstName, lastName, organization, address, zipCode, city, email, [password]) VALUES(?, ?, ?, ?, ?, ?, ?, ?)";
            cmd.Parameters.Add("@FirstName", SqlDbType.VarChar).Value = FirstName;
            cmd.Parameters.Add("@LastName", SqlDbType.VarChar).Value = LastName;
            cmd.Parameters.Add("@Organisation", SqlDbType.VarChar).Value = Organization;
            cmd.Parameters.Add("@Address", SqlDbType.VarChar).Value = Address;
            cmd.Parameters.Add("@ZipCode", SqlDbType.Int).Value = ZipCode;
            cmd.Parameters.Add("@City", SqlDbType.VarChar).Value = City;
            cmd.Parameters.Add("@Email", SqlDbType.VarChar).Value = Email;
            cmd.Parameters.Add("@Password", SqlDbType.VarChar).Value = Password;

            cmd.ExecuteNonQuery();

        if (conn.State != ConnectionState.Closed)
            conn.Close();

    }

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2007 - 18:05 #1
SqlDbType antyder SqlConnection og SqlCommand - der skal du angive @xxx i SQL ikke ?
(det er i ODBC man bruger ?).
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2007 - 18:06 #2
cmd.CommandText = "INSERT INTO customer (firstName, lastName, organization, address, zipCode, city, email, [password]) VALUES(@FirstName, @LastName, @organisation, @Address, @ZipCode, @City, @Email, @Password)";
Avatar billede starfarm Nybegynder
22. november 2007 - 18:35 #3
Hej Arne_V

Tusind tak.

Det er ikke sådan når man skifter til MsSql :)

Kast et svar og du får points...og igen tak for den hurtige hjælp
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2007 - 18:38 #4
svar kommer her