Avatar billede jalaba Nybegynder
22. november 2007 - 17:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Udlad tags i regulært udtryk

Hvordan undlader jeg <h(1-6)> OG <p>? Jeg tror det er noget alá nedenstående.

(?!<h[1-6])
(?!(<h[1-6]|<p))
Avatar billede barklund Nybegynder
22. november 2007 - 17:31 #1
Hvad laver udtrykket som det ser ud nu? Smid dit nuværende udtryk, så skal vi forsøge at modificere :)

--
Morten Barklund
Avatar billede jalaba Nybegynder
22. november 2007 - 17:51 #2
/^(?!<h[1-6])(.+)$/i

Den skulle gerne hente alle linjer der har noget indhold, men IKKE starter med "<h(1-6)".

Nu vil jeg bare gerne gøre det lettere at implementere flere tags der skal undlades.
Avatar billede barklund Nybegynder
22. november 2007 - 18:27 #3
/^(?!<(?:h[1-6]|p\s)(?:>|\s))(.+)$/i

Det skulle gerne undlade linjer, der starter med < efterfulgt af h[1-6] eller p efterfulgt af > eller whitespace. Så undgår du at fange pre-tags når du kun vil fange p-tags :)

--
Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
22. november 2007 - 18:27 #4
hov...

/^(?!<(?:h[1-6]|p)(?:>|\s))(.+)$/i

Sådan :) Der var lige lidt for meget whitespace :)
Avatar billede nielle Nybegynder
22. november 2007 - 18:35 #5
Alternativt:

if (! preg_match("/^<(h[1-6]|p|a|img).*/i#", $dinTekst)) ...
Avatar billede barklund Nybegynder
23. november 2007 - 10:08 #6
#? Eller var det en typo? :)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. november 2007 - 10:09 #7
(og der er vist ingen der har sagt php, men det er selvfølgelig implementerbart i andre sprog også)
Avatar billede nielle Nybegynder
23. november 2007 - 10:21 #8
# er en typo

Nej, der er ingen der har sagt PHP - men temmeligt mange af jalaba's andre spørgsmål er i PHP kategorien, så mon ikke det er et sikkert gær. :^)
Avatar billede barklund Nybegynder
23. november 2007 - 11:42 #9
Mmm... gær...
Avatar billede jalaba Nybegynder
23. november 2007 - 20:34 #10
Jeg kan ikke få din til at virke Nielle.
Men nu har jeg forsøgt mig med barklunds, og det ser godt ud, men den tager ikke slut-tags med :)

Jeg skal også lukke min <ul>, så nu ser mit regulære udtryk således ud:

/^(?!<(?:h[1-6]|\/ul|ul|li)(?:>|\s))(.+)$/i

Hvordan kan jeg undlade at skrive "\/ul", og bare nøjes med "ul"?
Avatar billede jalaba Nybegynder
23. november 2007 - 20:34 #11
og læg et svar ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
25. november 2007 - 12:22 #12
Hvordan bruger du mit forslag? - for jeg kan altså godt få det til at virke.
Avatar billede jalaba Nybegynder
25. november 2007 - 15:24 #13
preg_replace( "/^<(h[1-6]|p|a|img).*/i#", "$1", $var )

"Unknown modifier '#'"

Når jeg så prøver uden #, så virker det bare ikke efter hensigten.
Avatar billede nielle Nybegynder
25. november 2007 - 19:45 #14
(23/11-2007 10:21:40) Det skal være uden '#'. Hvordan ser din kode ud? Dr4e må være lidt mere end det viste.
Avatar billede barklund Nybegynder
26. november 2007 - 07:26 #15
Smid en \/? ud forrest :)

/^(?!<\/?(?:h[1-6]|ul|li)(?:>|\s))(.+)$/i

--
Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
01. december 2007 - 16:52 #16
Tanks :)