Avatar billede x-pander Nybegynder
22. november 2007 - 14:02 Der er 4 kommentarer

En dynamisk knap?

Davs.

Jeg skal udskrive en tabel med dynamisk tekst hentet fra databasen og det er noget jeg har prøvet mange gang, så det er ikke noget problem.

Men efter hver tabel er udskrevet og inden næste bliver udskrevet, der skal jeg have sat en knap ind, som jeg kan styre via code-behind'en. Men hvordan går jeg det? Jeg kan jo ikke skrive <asp:button ID="btnTest" runat="server"> inde i code-behind'en eftersom det bliver udskrevet som html-kode.

Knappens funktionen er at efterspørge et ID el.lign. som den så hiver med over for at kunne efterspørge den værdi ud fra databasen, altså bare querystring.

Så hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 14:39 #1
Button b = new Button();
b.Text = "Klik på mig";
b.Click += new System.EventHandler(ButtonClick);
PlaceHolder1.Controls.Add(b);

kunne være noget i denne stil.. hvis jeg forstod dig korrekt..
Avatar billede x-pander Nybegynder
22. november 2007 - 15:03 #2
Neeeej, det tror jeg ikke... Altså det jeg mente var hvis jeg skulle udskrive min knap som en del af en label på hovedsiden. Det er sådan jeg udskriver al min dynamiske tekst og så er det bare jeg altid bruger <asp:button> efter jeg gik over til asp.net. Så derfor kan jeg ikke lave en knap i html og stadig kommunikere med den via min code behind.

Ved ikke om det klarede tingene lidt op?

Tak for hjælpen, indtil videre.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 17:31 #3
beklager, det forstår jeg ikke lige ..

Du kan godt hente værdier både fra en html og server kontroller fra code-behind.. Men uden helt at forstå det, kan du så ikke bare benytte et gridview og konvertere den til en template og så indsætte labels ell. buttons hvor du har behov for det.. eller også lyder det a la custom server controls..
Avatar billede x-pander Nybegynder
04. december 2007 - 22:50 #4
Jeg er kastet ud i et nyt projekt med det samme, hvis jeg skal bruge denne funktion igen, så vender jeg tilbage i et nyt spørgsmål.

Så indtil videre, tak for hjælpen. Læg bare et svar.