Avatar billede showoff Nybegynder
22. november 2007 - 10:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 afsender knapper til samme formular

Hej

Jeg har en bestillingsformular som udfyldes og herunder vil jeg gerne have 2 forskellige knapper som sender brugeren 2 forskellige steder hen efterfølgende - og stadig med de data brugeren har udfyldt i formularen.

jeg kan godt finde ud af det så længe der kun er en knap og dermed en action for formularen, men er det muligt at lave flere?
Avatar billede kalp Novice
22. november 2007 - 10:33 #1
prøv noget med:

<input type="submit" onclick="document.GetElementById('dinFormId').setAttribute('action','url1')" ...../>

og din anden knap

<input type="submit" onclick="document.GetElementById('dinFormId').setAttribute('action','url2')" ...../>

så retter du url 1 til den side der skal postes til for knap 1 og det samme med knap 2.

håber du kan se ideen i det.. har ikke testet det, men burde vel virke.
Avatar billede kalp Novice
22. november 2007 - 10:34 #2
GetElementById skal være
getElementById

med småt g
Avatar billede fennec Nybegynder
22. november 2007 - 10:36 #3
evt bruge "this.form.setAttribute('action','url2')" i stedet for den lange doc.get kode :o)
Avatar billede showoff Nybegynder
22. november 2007 - 10:49 #4
Hej Fennec, hvordan bruger du den helt præcist, hvis nu min formular simplificeret ser sådan ud:

<form id="bestilprint" name="bestilprint" method="post" action="visPrintbestilling.asp">
  <input name="a1" type="text" class="broed" id="a1">
<input name="button1" type="submit" class="broed" id="button1" value="Bestil print">
  </form>
Avatar billede kalp Novice
22. november 2007 - 11:23 #5
fennec >> du er velkommen til, at svare - du bliver spurgt direkte:)

jeg trækker mig igen.
Avatar billede fennec Nybegynder
22. november 2007 - 11:30 #6
Kalp >>
Det er din funktion jeg bare har forkortet lidt. Point burde tilfalde dig...

Men det vil se sådan ud:
<form id="bestilprint" name="bestilprint" method="post" action="visPrintbestilling.asp">
<input name="a1" type="text" class="broed" id="a1">
<input name="button1" type="submit" class="broed" id="button1" value="youtube" onclick="this.form.setAttribute('action','http://youtube.com')">
<input name="button2" type="submit" class="broed" id="button2" value="google" onclick="this.form.setAttribute('action','http://google.dk')">
</form>

Du skal bare rette links til det rigtige...
Avatar billede kalp Novice
22. november 2007 - 11:33 #7
fennec >> det er helt i orden:) jeg har nok af dem:P
Avatar billede fennec Nybegynder
22. november 2007 - 11:39 #8
ok
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede showoff Nybegynder
22. november 2007 - 11:44 #9
thanx igen,