Avatar billede zumi Nybegynder
22. november 2007 - 00:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GPS på mobilen - 3G HSDPA ?

Jeg mangler en pda-lignende tingest med gps. Har set på en Nokia 3161 som ser ud som om den kunne dække mit behov. Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue HSDPA-signalet. Jeg troede GPS'en fungerede ligesom på alm. gps-modtagere (altså gratis)? Deruover ville det jo have være rart at kunne koble den på mit lokale Wifi, men det er vist ikke muligt. Betyder ovenstående at jeg for at få udbytte af en Nokia 3161 Navigator skal have abb. hos tre og samtidig betale en forumue for HSDPA-signalet nårjeg bruger gps'en?

vh Rasmus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. november 2007 - 08:04 #1
GPS og HDSPA har ikke noget med hinanden at gøre. Den ene GPS er et signal fra en Satelit (envejs kommunikation) den anden HSDPA er 2-vejs data trafik til at surfe på nettet med.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. november 2007 - 08:06 #2
3161 findes slet ikke på Nokias hjemmeside!
Avatar billede zumi Nybegynder
22. november 2007 - 21:33 #3
Skulle have stået 6110.. Men betyder det så at man kan bruge gps-delen alt det man vil gratis? Og at HDSPA alene til internet?
I så fald skal man ikke have en form for abb. på HDSPA for at anvende netværk?

Tak for hjælpen

vh Rasmus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. november 2007 - 07:54 #4
Ja det er gratis at benytte GPS'en.
Nej du behøver ikke at abbonere på HDSPA.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. november 2007 - 07:54 #5
og det var et svar