Avatar billede 3z Nybegynder
21. november 2007 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

INNER JOIN fejl

Jeg forsøger med følgende:

Set rs = conn.execute("SELECT Name FROM Clients INNER JOIN Orders ON Clients.ID = Orders.CustomerID WHERE Orders.OrderStatus = 'Invoiced'")

Men får denne fejl:

Type mismatch in expression

I Clients tabellen er ID Autonummerering og i Orders tabellen er CustomerID et tekst felt.

Kan man ikke inner joine et ID felt og et tekst felt ?
Avatar billede cpufan Juniormester
21. november 2007 - 15:48 #1
Cstr(Clients.ID) = Orders.CustomerID
Avatar billede sherlock Nybegynder
21. november 2007 - 15:49 #2
Nix. Og hvis der virkelig kun er tal i Orders.CustomerID, bør du lave den om.

Ellers er du nødt til at konvertere Clients.ID til string i din select.
Avatar billede cpufan Juniormester
21. november 2007 - 15:49 #3
laver den om til streng,

nej det er korrekt man kan ikke sammenligne æbler med pærer,
eller tekststrenge med tal
Avatar billede 3z Nybegynder
21. november 2007 - 16:11 #4
Dejligt med lidt kloge hoveder, når nu jeg selv er for dum :)

Hvordan sørger jeg så for, at hver Client kun bliver hentet ud een gang ?
Avatar billede cpufan Juniormester
21. november 2007 - 16:18 #5
select DISTINCT

så får du kun en
Avatar billede 3z Nybegynder
21. november 2007 - 16:34 #6
Nej det hjalp sgu ikke, får stadig samme ID ud flere gange fordi samme kunde har lavet flere ordrer...
Avatar billede 3z Nybegynder
21. november 2007 - 16:35 #7
Set rs = conn.execute("SELECT DISTINCT * FROM Clients INNER JOIN Orders ON Cstr(Clients.ID) = Orders.CustomerID WHERE Orders.OrderStatus = 'Invoiced'")
Avatar billede kalp Novice
21. november 2007 - 17:04 #8
Set rs = conn.execute("SELECT felt1, felt2, felt3 FROM Clients INNER JOIN Orders ON Cstr(Clients.ID) = Orders.CustomerID WHERE Orders.OrderStatus = 'Invoiced'" group by felt1, felt2, felt3)

og du skal selvfølgelig rette felt1, felt2, felt3 til korrekte kolonnenavne og korrkt antal kolonner.
Avatar billede 3z Nybegynder
22. november 2007 - 00:24 #9
kalp smid et svar, det virker jo sandelig :)
Avatar billede kalp Novice
22. november 2007 - 07:57 #10
:)