Avatar billede jelle Nybegynder
21. november 2007 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl ved hentning fra MySQL

Hej jeg får firkanter skrevet ud når jeg henter fra min MySQL, der hvor jeg der skulle være æ ø å...

Nogen der kan give mig en løsning?

Koden jeg burger er:

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<%
    Dim var(3), i, count, SQL, rs, streng

    Dim sConnection, objConn , objRS
    sConnection = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=localhost; DATABASE=********; UID=******;PASSWORD=*****; OPTION=3"
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

    objConn.Open(sConnection)

    SQL = "SELECT * FROM links ORDER BY navn ASC"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
    do until rs.EOF
        response.write rs("beskrivelse") & "<br>"
        streng = streng & "<p><b><a href='links.asp?link=" & rs("id") & "' target='_blank'>" & rs("navn") & "</a></b><br>" & rs("beskrivelse") & "<br></p>"
        rs.movenext
    loop
    response.write streng
    objConn.Close
    set objConn = nothing
%>
</body>
</html>

Siden kan findes: http://www.dj-mitu.dk/test.asp

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede jansangill Nybegynder
21. november 2007 - 14:48 #1
session.lcid=1030

måske?
Avatar billede jelle Nybegynder
21. november 2007 - 14:50 #2
Nope:

Session object, ASP 0219 (0x80004005)
The specified LCID is not available.
/test.asp, line 3
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. november 2007 - 14:51 #3
Det er ikke nok at du siger siden skal være UTF-8, når dine data ikke er det.

Som jeg allerede har hintet til i en af dine andre tråde, så skal der være sammenhæng mellem hvilket tegnsæt der benyttes - og det både i database, scriptsprog, og output. Når du, som den anden tråd handler om, har Flash indover, så sætter den automatisk UTF-8 som et krav hvis det skal laves ordentligt, hvilket jo så dikterer resten.
Avatar billede jelle Nybegynder
21. november 2007 - 14:51 #4
Har også prøvet med: Response.CharSet = "utf-8" virker heller ik.
Avatar billede jelle Nybegynder
21. november 2007 - 14:56 #5
Jeg synes bare det er sjovt, for har aldrig været udefor at jeg ikke kunne hive det rigtige ud af min database.
Avatar billede jansangill Nybegynder
21. november 2007 - 15:00 #6
prøv at server.htmlencode det du har problemer med at udskrive, dog er det ikke en optimal løsning:(
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. november 2007 - 15:02 #7
Det er ikke blot en ikke-optimal løsning, det ødelægger fuldstændig pointen.

Din database har hidtil altid kørt med latin1 (ISO-8859-1), og derfor har du ikke set et problem før. Det gør du nu, fordi du lige pludselig skal bruge det i et andet tegnsæt - og det ved MySQL jo absolut intet om.

DERFOR skal du konvertere databasen - alt andet er noget hø.
Avatar billede jelle Nybegynder
21. november 2007 - 15:14 #8
Oki jeg skal altså konvertere min database til at køre UTF-8?
Avatar billede jelle Nybegynder
21. november 2007 - 15:55 #9
Fandt den "lette" løsning, så lukker...