Avatar billede jss Nybegynder
21. november 2007 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Farver ændres efter Sheets.Copy - hvorfor?

Hejsa
Sidder med et underligt problem med at cellefarver ændres efter Sheets.Copy. Jeg har i mit "master"-ark lavet nogle nye farver via Funktioner, Indstillinger og Farver - det virker fint.
MEN hvis jeg laver en Sheets.Copy (højreklikker på arket i "master"-arket, Vælger Flyt eller Kopier, Vælger Ny mappe og markerer "Lav kopi") på arket til en ny workbook så ændres mine baggrundsfarver tilbage til Excel-standardfarver, selvom jeg har lavet en template med de nye farver, som nye Excel-ark burde basere sig på. Jeg har observeret at hvis jeg blot markerer mit "master"-ark og indsætter det i et nyt tomt ark, så bibeholdes de nye farver, men så ryger der noget andet formatering, som jeg ikke kan undvære. Det skal måske lige tilføjes at ovenstående er en del af en større generering af 250 rapporter - så jeg kan ikke anvende manuelle metoder :-)
Avatar billede darrich Novice
21. november 2007 - 12:55 #1
Hvad sker der, hvis du anvender add ?
Avatar billede darrich Novice
21. november 2007 - 12:56 #2
Avatar billede jss Nybegynder
21. november 2007 - 13:41 #3
hmmm . måske man i stedet kan lave en amkro der looper gennem alle Excel-filer i en given mappe og ændrer farvepaleten for til slut at gemme filen igen.

a la

Sub farv()
    ActiveWorkbook.Colors(1) = RGB(230, 230, 230)
End Sub
Avatar billede darrich Novice
21. november 2007 - 23:31 #4
grunden til jeg spørger til add er at hvis det virker med farverne, så kan du prøve at kopiere indhold efterfølgende.

Ideen med efter justering af farverne er også en løsning.
Avatar billede jss Nybegynder
22. november 2007 - 09:14 #5
Hejsa, tak for din indsats, du fortjener en andel i point. Jeg valgte at indsætte nedenstående som en del af makroen der genererer de mange rapporter. Det er indsat lige efter Sheets.Copy-koden
    ' http://pptfaq.com/FAQ00249.htm
    ' Nye farvekoder. Række 1, celle 2,3,4
    ActiveWorkbook.Colors(53) = RGB(243, 243, 243) ' Meget lys grå
    ActiveWorkbook.Colors(52) = RGB(203, 203, 203) ' Lys grå
    ActiveWorkbook.Colors(51) = RGB(200, 0, 0)    ' Special rød
Avatar billede darrich Novice
22. november 2007 - 14:01 #6
Smider lige et svar så :o)

Godt at høre du fik det løst.
Avatar billede jss Nybegynder
23. november 2007 - 09:49 #7
Ja, det er rigtig dejligt at det blev løst, selvom jeg dog aldrig fandt ud af hvorfor Sheets.Copy ændrer farverne !