Avatar billede larsny Nybegynder
20. november 2007 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor Click efter Page_Load?

Er gået over og begyndt at kode c#/asp.net på den "rigtige" måde med klasser, masterpage, web controls osv.

Men jeg undre mig lidt over opbygningen.

Lad os sige jeg laver et web control der kan logge ind.
Der i har jeg så en onLoginButtonClick som så tjekker om brugeren har indtastet osv.
Hvis det er rigtigt bliver objektet lagt ind i en Session som alle andre steder på siden bruger til at tjekke om der er logget ind.

Men jeg syntes ikke rigtigt jeg kan få det til at spille.

Det er som om det først bliver kørt efter det andet.

Kan det være rigtigt?

Altså jeg har i mit web control 2 place holdere.
1 til når man ikke er logget ind, og 1 til når man er logget ind.

Dvs den skal skifte visningen ved henholdsvis logind og logud.

Dette tjek har jeg så i min Page_load med sessions.

Den eneste måde jeg kan ændre dette på er ved at smække denne styring ud i en metode, som så bliver kaldt fra min onLoginButtonClick.

Gør jeg det forkert?
Avatar billede a1a1 Novice
20. november 2007 - 17:46 #1
forkert og forkert det ved jeg ikke...

du kan evt. lave din page_load om til prerender (mener jeg, checker lige) ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
20. november 2007 - 17:51 #2
;o) Jeps
(ved ikke lige hvad den hedder i c#, bruger selv vb)
Avatar billede a1a1 Novice
20. november 2007 - 17:56 #3
i vb ser det sådan ud:
Protected Sub Pre_Render(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.PreRender

Det første "Pre_Render" er bare navnet på metoden (det er Handles Me.PreRender der "virker")

du kan evt. indsætte nedenstående i din web.config så kan du se hvad der sker hvornår
<trace enabled="true" pageOutput="true"  />
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2007 - 18:03 #4
Hej,
overstående handler om sidens livscyklus som er værd at sætte sig ind i når du vil arbejde med asp.net.

Men lige præcis den situation du ønsker at håndtere, har .net frameworket allerede en kontrol, der kan håndtere. I visual studio kan du kigge under login-controllerne, der er der controller, der kan vise x indhold, alt efter om du er logget ind eller ej - kan dog ikke lige huske navnet :)
Avatar billede neoman Novice
20. november 2007 - 23:05 #5
som benni_b siger - check Page LifeCycle : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178472(vs.80).aspx