Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
20. november 2007 - 00:42 Der er 3 kommentarer

gemme binær fil fra resources

Hep,
Nogen der har et godt råd til hvordan jeg gemmer en fil et sted på harddisken jeg har i min resource fil i mit vb.net projekt?
Avatar billede anri Novice
20. november 2007 - 16:57 #1
Altså hvis jeg forstår dig ret, så har jeg følgende eksempel (i c#) der skulle kunne guide dig på vej :

private void SaveResourceToFile(Type type, string strName)
{
string ns = type.Namespace;
if (ns == null)
ns = "";
else if (ns != "")
ns += ".";

Stream stm = type.Module.Assembly.GetManifestResourceStream(ns + "new.mdf");
if (stm != null)
{
  BinaryReader br = new BinaryReader(stm);
  FileStream fs = new FileStream(@"c:\temp\new.mdf", FileMode.CreateNew);
  BinaryWriter bw = new BinaryWriter(fs);

  bw.Write(br.Read());
  bw.Flush();
  bw.Close();
}

Funktionen suger filen "new.mdf" fra resourcen og gemmer den. Der er en fejl i brugen af binaryreader/writer, men hvis du ikke lige kan overskue denne kode, så sig til, så kan jeg lave et fungerende VB.NET eksempel.
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
22. november 2007 - 05:40 #2
havde godt overvejet om BinaryReader / Writer kunne klare det, jeg vil lige teste det imorgen engang..

Og det ser ik ret kompliceret ud, kan godt skrive c# så det tager kun et øjeblik at få det skrevet om til vb.net syntaksen ;)
Avatar billede sbrandsborg Nybegynder
05. december 2007 - 11:49 #3
hvis du opretter et svar, får du points

det var lige hvad jeg ledte efter