Avatar billede mrbjerre Nybegynder
19. november 2007 - 21:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken opsætning skal jeg bruge på mit trådløse acces point?

Jeg har TDC Bredbånd Professionel. Alt er koblet korrekt sammen, og jeg kan godt bruge internettet via kabel, men ikke trådløst. Kan det passe, at det ikke er muligt at bruge et trådløst access point med min forbindelse? Hvis det burde være muligt, vil jeg gerne høre hvilke indstillinger jeg skal bruge.

På forhånd tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 06:37 #1
Hvilket AP er der tale om?

Og hvilken router?
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
20. november 2007 - 09:27 #2
Jeg har et 3Com OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway, 802.11b. Det er efterhånden nogle år gammelt, men har virket uden problemer indtil jeg flyttede for nyligt og skiftede til TDC. TDC har monteret en boks, som fordeler signaet til hhv. internet og telefoni, og herefter en Speedstreamer. TDC har ved monteringen af det andet udstyr også tilkoblet min 3Com, så jeg går ud fra, at det burde kunne fungere i denne opsætning.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 09:36 #3
Den er både så langsom (understøtter ikke 802.11g) og mangelfuld mht. sikkerhed (understøtter ikke wpa2 kryptering), at jeg stærkt vil anbefale dig at anskaffe en ny.
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
20. november 2007 - 09:40 #4
Men kan det evt. køre midlertidigt? Det er mere selve opsætningen af apparatet, jeg mangler hjælp til. Hvad skal jeg (min arbejdsgiver) købe i stedet for? (Når jeg gerne vil have det til at køre midlertidigt skyldes det, at min arbejdsplads erfaringsmæssigt er længe om at få fingeren ud...)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 10:29 #5
Jeg vil stærkt fraråde dig til at bruge trådløs uden sikkerhed!

Du går ikke helt galt i byen med Linksys fx:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369109
Avatar billede mrbjerre Nybegynder
20. november 2007 - 11:09 #6
Ok, men det er jo ikke fordi det er helt uden sikkerhed, så vidt jeg ved. Jeg kan da både lave 128-bit kryptering og i øvrigt begrænse adgangen til de to MAC-adresser, der skal have adgang. Er det uforsvarligt? Og jeg er selvfølgelig stadig interesseret i at vide noget om opsætningen:-) Men tak alligevel for dine svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. november 2007 - 11:30 #7
Efter min mening - ja det er uforsvarligt.

MAC filtrering er spild af tid og WEP er intet bevendt.

Så du ER uden sikkerhed :)