Avatar billede kennith Nybegynder
19. november 2007 - 14:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Skal jeg bruge det hele?

Hej, jeg er mildt sagt ikke særlig skrap til MySQL eller andet database. Men skal lave en instruktion til nogle ændringer. Jeg har fra en anden fil dette:

SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0;
-- ----------------------------
-- Table structure for XXXXXXXX
-- ----------------------------
CREATE TABLE `XXXXXXXX` (
  `ID` int(11) NOT NULL,
  `Manufacturer` varchar(50) NOT NULL,
  `ModelNo` varchar(50) NOT NULL,
  `Suffix` varchar(50) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`ID`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin2;

Jeg har fjernet en masse data fra den men vil ovenstående lave tabellen uden problemer? hvad gør første og sidste linie? er det ligegyldigt om de er med?
Avatar billede dstjulle Nybegynder
19. november 2007 - 14:12 #1
hvis du bruger myphpadmin til det skulle det her være nok

CREATE TABLE `XXXXXXXX` (
  `ID` int(11) NOT NULL,
  `Manufacturer` varchar(50) NOT NULL,
  `ModelNo` varchar(50) NOT NULL,
  `Suffix` varchar(50) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`ID`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin2;
Avatar billede kennith Nybegynder
19. november 2007 - 14:20 #2
OK søgete bare på det og kunne se det første var et eller andet med hvordan den skulle håndtere udenlanske tegnsæt men har ikke lige tid til at sætte mig ordentligt ind i det. Læg et svar så får du point.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 14:22 #3
Første linje angiver blot at der ikke skal checkes for fremmednøgler. Dette er nyttigt i en import-situation, hvor du måske ikke har "kildetabellens" data endnu.

Sidste linje angiver tabeltype og tegnsæt, og er i allerhøjeste grad relevante - omend latin2 er et lidt uortodokst tegnsæt at bruge når man spørger på en dansk side, i kraft af at det ikke indeholder æ, ø og å (Normalt ville man bruge latin1 eller utf8, afhængigt af om Unicode er relevant).
Avatar billede kennith Nybegynder
19. november 2007 - 14:59 #4
Mange tak for den kommentar den kommer til at spare mig for en masse besvær senere :o) lig nogle svar så vil jeg rudhåndet fordele nogle point ;o)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 15:03 #5
Værsgo :)

Mht. tabeltyper, så er der både MyISAM og InnoDB - sidstnævnte giver mulighed for fremmednøgler der håndhæves af databasen, samt egentlige transaktioner. Af den grund er der mange situationer hvor InnoDB reelt er at foretrække (indtil MyISAM engang får den understøttelse - skulle vist ske i MySQL 6.0), men det er ikke (desværre) altid den er tilgængelig.

I øvrigt skal man fjerne det med tegnsættet hvis man er tilbage på en MySQL 4.0, da det først blev understøttet i 4.1, men det er heldigvis en uddøende race - de fleste udbydere er oppe på minimum 4.1.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
20. november 2007 - 07:38 #6
svar