Avatar billede simseboii Nybegynder
19. november 2007 - 13:14 Der er 17 kommentarer

Skrabelod i JavaScript

Hej.
Et lille, hurtigt spørgsmål: er der nogen, der ligger inde med et skrabelod lavet i JavaScript? Eller er der nogen, der ved hvordan, det kan laves?
Jeg skal bruge det til en julekonkurrence.

På forhånd tak.
- Simon
Avatar billede roenving Novice
19. november 2007 - 13:17 #1
Det kan du ikke i javascript (ikke ordentligt i hvert fald !-)

-- kig hellere efter en java-applet !o]
Avatar billede simseboii Nybegynder
19. november 2007 - 13:19 #2
Det tænkte jeg egentlig nok, men jeg troede faktisk, at det der ligger på Kom og Vind, er lavet i JavaScript.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. november 2007 - 13:19 #3
nok endnu lettere med flash.

/JJ
Avatar billede simseboii Nybegynder
19. november 2007 - 13:21 #4
Ja, det fungerer nok bedst i flash, men det kender jeg absolut ingenting til. Jeg ville gerne have haft det i JavaScript, så jeg havde en chance for at få det lavet inden d. 1. december.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. november 2007 - 13:22 #5
er du til compileret kode, så kig på silverlight. 1.1 er lige udkommet, der kan du skrive C#.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
19. november 2007 - 13:23 #6
mon ikke godt man kunne nå at sætte sig ind i flash og lidt ajax inden den første :)
Avatar billede simseboii Nybegynder
19. november 2007 - 13:23 #7
Jeg har ikke forstand på C#.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. november 2007 - 13:57 #8
Ok.. men jeg giver roenving ret i det bliver problematisk med javascript.

Men hvis du ikke vil sætte dig ind i en ny teknologi er det vel den eneste mulighed, men så skal du nok ikke regne med noget grafisk vidunderligt :).

Hvad server script kender du ? - du skal vel have genereret noget "random" skrabelods funktionalitet - eller vil du også lave den med JS ? - i givet fald bliver det nok lidt let for brugerne at "vinde", JS er et klient sprog.

/JJ
Avatar billede w13 Novice
19. november 2007 - 15:07 #9
Simseboii>> Kender godt skrabeloddet hos Kom&Vind - det _er_ desværre lavet i Flash ja.

Hvis det skulle laves i JavaScript, ville man ikke få selve skrabefunktionen med. Det ville nok snarere blive noget med, at man klikkede på et felt, og så viste den indholdet af det.
Avatar billede simseboii Nybegynder
19. november 2007 - 16:06 #10
jokkejensen -> Jeg kender kun PHP.

w13 -> Okay. Men er du sikker på, at man ikke kan lave skrabefunktionen i JS? Jeg mener, jeg har set det før, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede roenving Novice
19. november 2007 - 16:12 #11
Skal du lave det js er du nødt til at arbejde på pixel-niveau, og du skal have et kæmpe array med farven på hver eneste pixel og så indsætte det som 1*1 billeder, som så kan skjules efter nogle nærmere regler om nærhed til cursoren !-)
Avatar billede simseboii Nybegynder
19. november 2007 - 16:28 #12
Det lyder lidt bøvlet. Hvis det virkelig er den eneste løsning, bør jeg måske sætte mig ind i flash.
Avatar billede w13 Novice
19. november 2007 - 17:01 #13
Det kan reelt set godt laves, man ja, det er virkelig bøvlet. =) Flash er meget bedre til det formål.
Avatar billede kongknabe Nybegynder
21. november 2007 - 19:01 #14
Skal man manuelt kunne skrabe, eller er du bare ude efter en animation der simulere at der bliver skrabet, og afslører indholdet af skrabelodet!? (Det sidste burde ikke være noget problem at lave i js) :-)
Avatar billede simseboii Nybegynder
21. november 2007 - 20:05 #15
Jeg ville gerne have, at brugeren selv kunne skrabe.
Avatar billede w13 Novice
21. november 2007 - 20:08 #16
Så er det Flash. =)
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 10:54 #17
Lukketid?