Avatar billede ms-o Nybegynder
19. november 2007 - 09:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Diskfejl, vista starter ikke op

Min nye bærbar med windows vista er begyndt at starte mærkeligt op. I opstarten skriver den at der er fundet en diskfejl og jeg kan afbryde en scanning af harddisken ved at trykke på en vilkårlig tast inden for 10 sek.
Men gør jeg ikke det går scanningen kold og bliver aldrig færdig.
Jeg er ret ny i Vista.

Er der nogen tips til hvad der er galt/hvad jeg kan gøre?
Avatar billede diske Nybegynder
19. november 2007 - 09:07 #1
Du har en alvorligere fejl på din harddisk.
Hvis du har data der skal reddes fra disken, så prøv at spørge hos diskhelp.dk,
der har rimelige priser på den slags.
Avatar billede ms-o Nybegynder
19. november 2007 - 09:13 #2
Men den er ikke mere end en uge gammel. Jeg har ikke noget af værdi på den. Bør jeg gå ned i butikken med den eller prøve at formattere?
Avatar billede hcma Novice
19. november 2007 - 09:36 #3
så længe garantien gælder, skynder du dig ned i butikken og klager ;o)
Avatar billede ms-o Nybegynder
19. november 2007 - 10:48 #4
Men garantien dække vel ikke hvis det er en windows-fejl. Har før fået en regning fordi de blot har formatteret hvorefter det har virket..
Avatar billede hcma Novice
19. november 2007 - 12:15 #5
da den melder diskfejl, skal det være dækket at garantien.
og uanset hvilken fejl du nu har fået, dækker garantien også alt der var lagt ind på pc af programmer o.s.v. da du købte pc'en :o)
Avatar billede ms-o Nybegynder
19. december 2007 - 19:12 #6
Undskyld det sene svar. Fejlen gik i sig selv igen, så jeg tvivler på det var en hardware-fejl.