Avatar billede amussse Nybegynder
18. november 2007 - 20:27 Der er 7 kommentarer

Makro: kopiere data - hvis bruger "21" så gem i excel fil "21"

Hej

Jeg skal have lavet en makro eller VBA der kan identificere en bruger ud fra indtastet data, og derefter kopiere diverse data i brugeren liste. der er ca. 6 brugere pt.

Filen (listen) der skal gemmes i, kan både være lukket og åben.

Filerne og skabelonen data skal hentes fra, ligger på fællesdrev, hvordan få jeg dette til at fungere ?

Jeg ved meget lidt om VBA, men har forståelsen.

J
Avatar billede alen32 Nybegynder
18. november 2007 - 21:59 #1
Hvor mange oplysninger skal brugeren opgive for at identificere sig? Er det bare en dropdown liste hvor man vælger et af de tilbudte navne?
Du skal  beskrive det du vil bedre så vi kan hjælpe dig.
Avatar billede amussse Nybegynder
18. november 2007 - 22:16 #2
Hej

En konduktør skriver en sag (en tømrer eller murer).
Han opgiver kundeoplysninger, personalenummer, arbejdsbeskrivelse, om det er et tilbud, en forsikringssag osv.

Nu vil jeg gerne have den til at gemme data på pågældne konduktørs sagsliste med:

Sags nummer
Kunde navn
Kunde adresse
Dato for oprettelse af sag

Jeg kan ikke på forhånd vide om filen er åben eller lukket. (sags listen)

Både skabelonen Sag og Sagsliste skal ligge på serveren.

J.
Avatar billede alen32 Nybegynder
20. november 2007 - 20:11 #3
Jeg ved ikke om den her fil kan hjælpe dig på vej, men du kan hente den her (dog skal den tilrettes). Der udfyldes en form og de indtastede data bliver gemt i arket gæst-forbrug.

http://www.divshare.com/download/2828049-dbd
Avatar billede amussse Nybegynder
21. november 2007 - 20:21 #4
Hej Alen

Det er faktisk ikke helt dumt.. skal bare lige overveje hvordan jeg retter det til.
Kan jeg sikre den så den kun køres een gang pr. sags nummer ???

J.
Avatar billede alen32 Nybegynder
21. november 2007 - 20:33 #5
Jeg ved ikke hvordan du generer sagsnr., men det burde ikke være problem. Jeg kan tilrette formen du skal bare oplyse hvilke og hvor mange felter du har brug for.
Avatar billede amussse Nybegynder
21. november 2007 - 20:36 #6
Hvis nu jeg sender arket til dig, vil du så kigge på det ??

J.
Avatar billede alen32 Nybegynder
21. november 2007 - 20:45 #7
ja-ase@dlg.dk men jeg må sige at jeg har mest tid i weekenden.