Avatar billede killerdane Nybegynder
18. november 2007 - 17:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

extern harddisk Maxtor virker ikke længere

Hej alle.

Jeg har været den lykkelige ejer af en maxtor personal storage 3100 200 gb i snart 1½ år.
Da jeg kom hjem idag, ville computeren pludselig ikke anerkende drevet, og de filer der lå på var blevet afvist.
Det er datatunge filer, og den er blevet vedligeholdt m.m.
Det er sket en gang før hvor jeg bare skulle tage usb-stikket ud og sætte det i igen, men denne gang sker der intet. Meget bekymrende da ferie dvd-ere fra en hel måned plus et hav af programmer ligger derpå. Der er lys i strømindikatoren men drevlampen har ikke engang blinket......
Håber i har et godt bud på fejlsøgning/udbedring.

v.h.

Tom
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 19:20 #1
Kan du se disken i DISKHÅNDTERING? hvis ja hvad siger filsystemet?
Avatar billede killerdane Nybegynder
18. november 2007 - 19:53 #2
Nej. Den bliver ikke anerkendt. JEg har prøvet det meste, men jeg kan slet ikke se den. Den er/var tilsluttet med USB. Jeg tror den er afgået ved døden efter døgnlangt brug i meget lang tid. 200 Gigs kommer til at tage sin tid at genskabe:-( Og den er formatteret i NTFS som resten af mine diske.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2007 - 21:16 #3
Har du mulighed for at montere bæstet som alm. disk (slave)så vi undgår at spekulere i USB? - kan du høre om disken spinner?
Avatar billede killerdane Nybegynder
20. november 2007 - 20:12 #4
Hej igen. Nu har jeg prøvet igen. Det tyder på at strømmen til den er røget. Når den får sit strømstik, sker der næsten ingenting (ingen lys i dioderne). JEg har idag splittet svinet ad og fået selve disken ud, da jeg tror den er ok. nu mangler jeg bare et ledigt IDE stik:-) eller et firewirekit.
Vender frygteligt tilbage:-)

Tom
Avatar billede killerdane Nybegynder
22. november 2007 - 18:08 #5
nu har jeg fået en 500 gb disk. Men jeg kan ikke se den i diskhåndtering? hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 19:24 #6
HVis det ikke lyder for groft ville jeg sige "Smid lortet i containeren" hvis ikke jeg helt har misforstået noget vil jeg påstå det er en "KB40 error"
Avatar billede killerdane Nybegynder
22. november 2007 - 20:08 #7
det handlede om at tage strømmen fra og sætte den til igen. Nu virker den som en svedske. Den var spritny, så den skulle gerne du:-)
Men tak for indsparket.
Hvad angår dén på 200, låner jeg et firewire interface for at se om jeg kan redde data.
Ellers er det syre,hammer og 3 containere:-)
Avatar billede killerdane Nybegynder
22. november 2007 - 20:12 #8
Og det med kb40 skal du gemme til dem,der lige er startet. JEg henvendte mig kun fordi alle andre fejlsøgningsrutiner havde slået fejl.
Desuden, mener jeg ikke du skal kaste rundt med kb40, når du ikke har haft eet kvalificeret bud på en løsning jeg ikke selv havde nævnt.
Men tak for din tid.

Tom
Avatar billede killerdane Nybegynder
22. november 2007 - 20:15 #9
luk bare tråden. Jeg har løst det selv.
Avatar billede killerdane Nybegynder
22. november 2007 - 23:58 #10
klarede det selv