Avatar billede bizty Nybegynder
11. juni 2001 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

God dansk begynderbog til Borland C++ Builder

Er der nogen som kan anbefale /subject ?
Skal helst være på dansk.
Avatar billede hanghoj Nybegynder
11. juni 2001 - 19:25 #1
Hejsa

Kris Jamsa har skrevet en bog som hedder C++, som er på dansk, den starter med at forklare lidt om almindeligt C programmering, så går den over i C++, og tilsidst i bogen kommer der lidt objekt orienteret programmering.

Det er den bog jeg selv er startet med, jeg varmt anbefale den.
Den har ISBN: 87-7843-060-7
og jeg mener den koster 250.-
Avatar billede fastpoint Nybegynder
11. juni 2001 - 19:34 #2
http://members.nbci.com/pcwebline

jeg ved ikke om de er danske
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
11. juni 2001 - 19:37 #3
prøv c++ for dummies, jeg mener at der er noget der hedder det
Avatar billede kamikaze Nybegynder
11. juni 2001 - 19:50 #4
Der er vist ikke nogen danske bøger om C++ Builder (Kris Jamsa\'s \"C++\" er ikke decideret til Builder).

Men du kan downloade \"C++ Builder Unleashed\" og mange andre engelsk-sprogede titler på:
http://home.ican.net/~wniddery/RADBooks/cbuildbooks.html
Avatar billede kamikaze Nybegynder
11. juni 2001 - 19:57 #5
Hvis du er seriøst interesseret i at lære C++, vil jeg foreslå at du starter med Borland C++ 5.02 (ikke Builder). Den kan hentes (gratis) på www.borland.com.

C++ Builder er til Windows programmering, men for at forstå hvad der foregår, er det nok nødvendigt med lidt grundlæggende C++ prog. først. Hertil er Kris Jamsa ganske udemærket...
Avatar billede bizty Nybegynder
12. juni 2001 - 17:24 #6
Jeg må hellere være ærlig og sige at jeg ikke gider lære det fra grunden!
Jeg har arbejdet en del med Delphi, men skifter nu til c++ builder af mange årsager. Jeg er altså også lidt interesseret i hvor man kan købe bøgerne (eller downloade?). Da jeg lærte Delphi startede jeg med Per Amdal steffensens Delphi 4 programmering, det er noget i den stil jeg leder efter.
Avatar billede bizty Nybegynder
12. juni 2001 - 21:52 #7
Kamikaze>> Hvordan downloader du de bøger???
det er links til Amazon.com!