Avatar billede rjs Nybegynder
16. november 2007 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at hente data fra min MySQL

Jeg har en kode der ser sådan ud:

<?php

    mysql_connect("localhost","root","") or die(mysql_error());
    mysql_select_db("web_page") or die(mysql_error());

// Indlæs grundlæggende informationer om ejeren samt sidens titel
$basics = MySQL_query("SELECT * FROM basics WHERE b_id = 1");

    mysql_fetch_array($basics);

        $b_id = $row[b_id];
        $b_title = $row[title];
        $b_ejer = $row[ejer];
        $b_email =  $row[email];

        echo $row[ejer];
        echo $b_ejer;

// Indlæser dokumenter til brug ved nyheder
$links = MySQL_query("SELECT * FROM indhold");

    MySQL_fetch_array($links);

        $i_id = $row[i_id];
        $i_link_title = $row[link_title];
        $i_overskrift1 = $row[overskrift1];
        $i_overskrift2 = $row[overskrift2];
        $i_overskrift3 = $row[overskrift3];
        $i_forfatter = $row[forfatter];
        $i_broedtekst = $row[broedtekst];

// Indlæser brugerinformationer til brug ved kontrolpanelet.
$users = MySQL_query("SELECT * FROM users");

    MySQL_fetch_array($users);

        $u_id = $row[u_id];
        $u_user = $row[username];
        $u_password = $row[password];

?>

Mine Echos burde hente data ud og skrive dem men min side forbliver blank. Hvad har jeg gjord forkert? (jeg får ingen fejl meddelser)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2007 - 13:58 #1
Hvor putter du noget i $row ?
Avatar billede ilithanos Nybegynder
16. november 2007 - 14:00 #2
umiddelbart ser det ud til at det er din mysql connect der ikke er helt korrekt.

$connect = mysql_connect("localhost","root","") or die(mysql_error());
mysql_select_db("web_page", $connect) or die(mysql_error());

dette burde virke istedet.
Avatar billede rjs Nybegynder
16. november 2007 - 14:37 #3
Nu prøvede jeg det hvad "ilithanos" skrev. Det virkede ikke og jeg får stadig ingen fejlmeddelser så der er ikke noget galt med den del af koden.

erikjacobsen -> Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål! Kan du uddybe? (jep... er godt klar over at jeg er langsom)
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. november 2007 - 14:47 #4
Erikjacobsen mener:

mysql_fetch_array($basics);
$b_id = $row[b_id];

Du har ingen data i $row.
Du skal huske:

$row = mysql_fetch_array($basics);
$b_id = $row[b_id];
Avatar billede ilithanos Nybegynder
16. november 2007 - 15:14 #5
umiddelbart burde den del hvor du får forbindelse til databasen ikke være helt korrekt, men som jakobdo siger så skal du når du laver en mysql_fetch_array() huske at lave det i et array og ud fra din kode vil du have at dit array skal hedde row hvilket vil sige du skal skrive

$row = mysql_fetch_array($basics);
isedet for blot at skrive mysql_fetch_array($basics).

det samme gælder der hvor du henter dem ud til nyhedder og til kontrolpanelet. men måske ville det være en ide at bruge forskellige navne de 3 steder istedet for at bruge row alle stederne.

prøv at kombinere det med mit tidligere svar, så burde det virke, jeg kan godt prøve at rette hele koden til for dig, men det lære du ikke så meget af.

en anden ting jeg vil anbefale er at lave dit database connect i en fil som du includer når du skal bruge det istedet.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2007 - 15:23 #6
ilithanos, PHP husker den senest oprettede MySQL-forbindelse når man benytter mysql_*, og benytter denne i alle tilfælde hvor man kunne/burde/skulle angive forbindelsesvariablen. Det er med andre ord ikke videre pæn kode, men der er intet i vejen med det rent funktionelt.

*går igen*
Avatar billede ilithanos Nybegynder
16. november 2007 - 15:29 #7
bare i orden pidgeot, beklager meget min tekst oven over så, vær venlig at se bort fra rettelsen hvad angår din mysql connect, men det ville dog stadig virke mere correct at gøre det andet, men er efter hvad pidgeot siger ikke noget der er nødvendigt.
Avatar billede rjs Nybegynder
16. november 2007 - 16:26 #8
Ok. Bare for at kort opklare det så er de tre connects i hver deres fil. Smed dem bare ind samlet. Samtidig så ligger selve min MySQL_connect(); og MySql_select_db(); ligger i hver sin fil.

Alle der har afgivet svar må gerne droppe et. Godkender dem efter weekenden