Avatar billede bobolaj Nybegynder
15. november 2007 - 23:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

er det muligt at submit uden at poste?

hej med jer

Har et lille problem jeg er igang med at lave en lille quiz, den er på flere sider og hver side poster de svar man har lavet, men jeg har også lavet den mulighed at der er en back knap, men når man trykker på den kommer det en popup som siger at det er nødvendigt at sende dataen igen.. kan man undgå denne popup eller lave submiten så den ikke kommer??

lidt kode
session_start();
if (isset($_POST["q41"]) && $_POST["q41"] == 1)
    $q41 = 1;
else
    $q41 = 0;

$_SESSION['level3'] = $q41;

det ville være rigtig dejlig hvis vi kunne hjælpe mig..
ps. tror mit spørgsmål er lidt svært at forstå, men så brokker i jer bare..

Mvh
Bobolah
Avatar billede di8leva Nybegynder
16. november 2007 - 08:59 #1
SKAL du kigge på det svaret fra forrige sporgsmål hver gang, eller duer det at kigge på svaren en gång til sidst? Så kan du måske bruge GET i stedet, og bygge op en query-string i selve adressen.

question.php?q1=yes&q2=maybe&q3=root

Jeg ved ikke hvis det virker bädre med "at sende dataen igen", har ikke prövet, men måske?
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2007 - 11:39 #2
Hey..

Du kan vælge at gøre det asynkront med javascript.

Eller bare tømme responsen når du har "gemt" svaret i sessionen.. i .net er det Response.Redirect([samme side]); Så vil der ikke komme en "du poster til siden igen advarsel"

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2007 - 11:40 #3
Men den sidste kræver et roundtrip til serveren igen, ikke anbefalelsesværdigt, men fuktionelt :)
Avatar billede bobolaj Nybegynder
16. november 2007 - 14:02 #4
har prøver med get istedet men der kan man ikke se de svar du har svaret på.. og det skal de..

er det ikke muligt at lave en fuktion i php, og så når man trykker på svar knappen så bliver fuktionen brugt??
Avatar billede bobolaj Nybegynder
28. november 2007 - 21:41 #5
lukker