Avatar billede rookieboy Nybegynder
15. november 2007 - 16:44 Der er 2 kommentarer

Relativ path til database

Jeg ønsker at lave en path til min database. Dette virker fint på min lokale maskiner, i det at jeg kender navnet på mit directoty:

    Dim connString as String
    connString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & _
                  "C:\Inetpub\wwwroot\database\mindb.mdb;"

Nu uploader jeg filerne på min webserver, og nu virker det jo ikke, da ovenstående path jo kun giver mening på min lokale maskine.

Så bruger jeg denne metode til at finde den absolutte sti til min database på min udbyders webhotel:

dim path
path = Server.MapPath(Request.ServerVariables(".")

Dette giver:
C:\WVH\Domains\actiontime.dk\ROOT\Inetpub\wwwroot\minfolder

Min database ligger her:
C:\WVH\Domains\actiontime.dk\ROOT\Inetpub\db\mindatabase.mdb

Altså, for at få den rette path, skal jeg rykke 2 directories up, og gå en folder ned.

Jeg har prøvet med nedenstående, men får en runtime error, når jeg forsøger at tilgå foldere, som er placeret over \wwwroot:

  Dim connString as String
    connString = "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & _
                  Server.MapPath(Request.ServerVariables("../../db/mindatabase.mdb")

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede neoman Novice
15. november 2007 - 17:17 #1
Jeg har         <add name="MyConnectionString" connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=|DataDirectory|\MyDb.mdb" providerName="System.Data.OleDb"/> i min web config, hvor |DataDirectory|  at run time peger på myWebSite/App_Data. Det kræver godt nok at db'en ligger der. Ved ikke om det kan hjælpe dig.