Avatar billede den-evil Nybegynder
15. november 2007 - 15:37 Der er 5 kommentarer

Webparts problem - Begynder?

Hey exp.

Sidder her og lige er gået igang med at prøve lære det her .NET C#

Anyway, sidder og følger denne tutorial: http://www.asp.net/Guided-Tour/s30.aspx

Har nu gjort som der stod, men af en eller anden grund er denne kode ikke korrekt :

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class Webparts : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

    protected void displayModeRadioButtonList_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        switch (RadioButtonList.SelectedIndex)
        {
            case 0:
                authorsWebPartManager.DisplayMode = WebPartManager.BrowseDisplayMode;
                break;
            default:
                authorsWebPartManager.DisplayMode = WebPartManager.DesignDisplayMode;
                break;
        }

Error message er: An object reference is required for the nonstatic field, method, or property 'System.Web.UI.WebControls.ListControl.SelectedIndex.get'

og det er i denne linie:

switch (RadioButtonList.SelectedIndex)
Avatar billede neoman Novice
15. november 2007 - 15:52 #1
OMG - må jeg foreslå at du lader Webparts være webparts indtil du får lidt check på de grundlæggende begreber og fejlmeddelelser ? Det er  ikke for at være negativ, men har meget svært ved at se hvad webparts skulle bidrage til ved oplæring, så længe man ikke har styr på de helt grundlæggende koncepter, server kontroller, viewstate, event handlers  samt hvad fejlbeskeder egentligt betyder:)
Avatar billede den-evil Nybegynder
15. november 2007 - 15:56 #2
Ok, men nu er jeg sq lige så godt igang med den her tutorial, så vil gerne lige gøre den færdig hvis du forstår :)
Så må jeg se på alt det andet bagefter, skal jo starte et sted, så might as well be this :)

MEn kan du hjælpe mig derimod? :)
Avatar billede neoman Novice
15. november 2007 - 16:01 #3
Ok for at gøre det lidt mere tydeligt : jeg tror du spilder din tid - du får noget rimeligt komplekst til at køre på skærmen og HVAD SÅ ?:=) PÅ asp.net er der masser af små eksempler - prøv at lave et selv hvor du blot henter data fra en tabel og viser i et gridview - du vil blive overrasket over hvor mange små fælder der er. Men nok om det.

Og fejlen - den kan tydeligvis ikke finde  RadioButtonList, eller også har RadioButtonList ikke nogen værdi, og det er svært at gætte uden at kigge på resten af koden + mark up.
Avatar billede neoman Novice
15. november 2007 - 20:35 #4
this sux : RadioButtonList.SelectedIndex jeg tror det skal være displayModeRadioButtonList.SelectedIndex

man plejer ikke bruge klassenavne til at benævne kontroller nemlig:)
Avatar billede den-evil Nybegynder
03. december 2007 - 13:41 #5
smider du et svar ?