Avatar billede kingyo Nybegynder
15. november 2007 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation mellem to klasser

Lad os for simplicitets skyld sige, at jeg har to klasser, Klasse1 og Klasse2.

Vi starter med at oprette en Klasse1.

$testklasse1 = new Klasse1();

Dette sker umiddelbart som noget af det første i filen.

Dernæst oprettes en Klasse2.

$testklasse2 = new Klasse2();

Problemet er nu, at Klasse2 meget gerne vil kommunikere med Klasse1 gennem $testklasse1. Hvordan klarer man det i PHP? Er man nødt til at sende $testklasse1 med som argument til Klasse2 i dens __construct, eller kan den få direkte adgang til variablen/objektet?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. november 2007 - 13:49 #1
$testklasse1 skal videregives som argument til $testklasse2, ellers skal du over i noget med globale variabler, og det er som regel noget irriterende rod :)

Klasse2 kan ellers ikke vide hvilken instans af Klasse1 den skal kommunikerer med.
Avatar billede kingyo Nybegynder
15. november 2007 - 13:59 #2
Jeg takker for svaret - det var også selv hvad jeg kom frem til. Har i hvert fald selv fået det til at fungere - hurra!

Smid et svar for point (:
Avatar billede j4k0b Nybegynder
15. november 2007 - 15:26 #3
:))
Avatar billede j4k0b Nybegynder
22. december 2007 - 01:07 #4
husk at lukke..