Avatar billede powerade Nybegynder
15. november 2007 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mailto med vedhæftet textarea - HOWTO?

Hej,
jeg har en simpel formular:
<form name="mail" METHOD="GET" action="mailto:xxx@xxx.xx">
<center>
<INPUT NAME=subject TYPE=hidden VALUE="subject">
<textarea name=body rows=30 cols=80>
Mail text will appear here!
</textarea><br>
<input type="Button" value="Send mail" onClick="checkOk(this);">
</center>
</form>

som kalder en simpel funktion.
function checkOk(mailform)
{
    if (check != true)
    {
        alert('Validation not run');
        return false;
    }
    else
    {
    mailform.submit();
    }
return check;
}

Mit problem er nu at Notes ikke accepterer at der bliver sendt data med i mailto'en som overstiger 248 karakterer, eller noget i den stil. Så giver den en "Error processing command line arguments" fejl.. Det er der tilsyneladende ikke nogen der lige har kunnet finde en løsning på.

Så mit spørgsmål er nu - hvordan får jeg vedhæftet mit textarea som en læsbar tekstfil?

Pft.
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 14:27 #1
Uh, det kan du slet ikke på denne her måde. For at vedhæfte filer skal du ud i noget server-side-script såsom ASP eller PHP. ASP har f.eks. mailkomponenten JMail, der kan sende mails med vedhæftede filer.
Avatar billede roenving Novice
16. november 2007 - 00:34 #2
-- og da et Notes-netværk også indeholder en mailserver i Domino'en, kan du jo bare checke, om det er indenfor netværket og så med et-eller-andet sende det som en Notesmail !-)
Avatar billede powerade Nybegynder
16. november 2007 - 10:43 #3
I har naturligvis begge ret. Det slog mig også ret kort tid efter jeg oprettede spørgsmålet her.

Havde vi bare brugt Outlook havde jeg formentligt ikke haft problemet(?).

Hvis i vil have point så smid et svar - jeg giver dem gerne..
Avatar billede w13 Novice
16. november 2007 - 14:09 #4
Oki. =)
Avatar billede roenving Novice
19. november 2007 - 08:09 #5
Ditto '-)
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 09:46 #6
Lukketid?
Avatar billede powerade Nybegynder
15. september 2008 - 10:01 #7
I den grad lukketid - beklager det tog så længe.. ;o)
Avatar billede w13 Novice
15. september 2008 - 10:59 #8
Tak for point! :)
Avatar billede roenving Novice
15. september 2008 - 16:10 #9
-- også jeg siger tak for point ;~}