Avatar billede vodkaboii Nybegynder
14. november 2007 - 23:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP / form, som giver "siden ikke findes" ved submit

Hej eksperter..

Jeg har gennemgået og kigget scriptet igennem, kan ikke finde noget svar på, hvorfor følgende script ikke virker "korrekt".
Når man trykker submit, så går den til selv samme side, men den går ud og siger "siden kan ikke vises".
Siden er bygget op så "?page=mappe/side" bliver included i min index.php fil, så selvom ?page=mappe/side var stavet forkert eller noget, så SKAL den hente forsiden. Jeg har sat en anden side ind, men den kan sagtens findes hver gang.

scriptet:
if ($login->test() && $login->level() >= 5) {
    require(incpath . "filer.php");
    $current_dir    = base64_decode(rawurldecode($_GET['dir']));

    echo "<form action='?page=files/rmdir&dir=" . rawurlencode(base64_encode($current_dir)) . "' method='POST'>";
    echo "<input type='hidden' name='rem' value='go'>";

    echo "<table border=0 bgcolor='cccccc'>";
/* ......... mere script ...... */

        echo "<tr><td colspan=" . $colspan_total . "><input type='submit' value='Slet mappen og filerne over'></td></tr>";
        echo "</form>";
    }
    echo "</table>";
}

Mulig løsning:
Oprette ny fil, som gør det den skal gøre når post er aktiv, men jeg undrer mig over HVORFOR det ikke virker.
Har prøvet at rename filen, for at se om det evt. var dette.
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2007 - 00:32 #1
Det problem er jeg også selv løbet ind i, og har fundet ud af, at man SKAL skrive filnavnet i action. At starte med ? er ikke godt nok - der skal stå action="index.php?page=..."

Spørg mig ikke hvorfor.
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
15. november 2007 - 20:04 #2
Men det virker alle andre steder, og har prøvet at skrive index.php?.... :/
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
15. november 2007 - 20:35 #3
Mere info:
Den har den korrekt URL i adresse linjen...!

- Ved indtastning af præcis den url, så kommer man ind i på siden :(?
Avatar billede vodkaboii Nybegynder
15. november 2007 - 20:43 #4
Hvis andre får samme problem:
Min løsning var at jeg fjernede <input type='hidden' ...

Det kunne den åbenbart ikke lide :O