Avatar billede dktekno Nybegynder
14. november 2007 - 22:46 Der er 7 kommentarer

Sende emails via PHP virker ikke

Jeg har følgende kode:

mail("min@email_adresse.dk", "hej", "her er en besked");

(min@email_adresse.dk er selvfølgelig erstattet med min egen email-adresse).

Men jeg får ikke nogen emails.

Jeg har kigget i mit spam-filter, og der er altså ikke nogen emails. Jeg bruger gmail, og her plejer emails at komme frem meget hurtigt efter de er sendt.

Jeg har hørt, at TDC har lukket for port 25. Jeg har TDC Erhverv.
Men de siger også samtidig, at man skal sende mails igennem pasmtp.tele.dk, dvs. bruge TDC's egen mailserver.

Så derfor har jeg i min php.ini sat SMTP = pasmtp.tele.dk

Jeg har prøvet med flere forskellige.

Her er dem jeg har prøvet:

pasmtp.tele.dk
smtp.tele.dk
asmtp.tele.dk
pasmtp.mail.dk
smtp.mail.dk

Ingen af dem virker. Jeg har også forsøgt at sætte smtp_port = 587 istedet for port 25, men hjælper ikke en skid.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har kontaktet TDC og de siger at det her kan de ikke hjælpe mig med!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2007 - 22:56 #1
Du kunne overveje at bruge gmails smtp-server.
Avatar billede dktekno Nybegynder
14. november 2007 - 23:23 #2
Du kunne overveje at bruge gmails smtp-server.

Har jeg prøvet.

Virker ikke.

SMTP = smtp.gmail.com
smtp_port = 465
Avatar billede swiatecki Novice
14. november 2007 - 23:30 #3
Mener at Gmail's smtp kræver auth(username + password)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2007 - 08:35 #4
Det gør gmail - naturligivis, kan man sige. Der er et eksempel på http://php.net/mail
Avatar billede showsource Seniormester
15. november 2007 - 09:04 #5
Det kan skyldes at du ikke har defineret "sendmail_from" i php.ini

Men ellers, så prøv at sætte den når du sender:

mail("min@email_adresse.dk", "hej", "her er en besked", "From: dktekno <din@email.dk>");
Avatar billede dktekno Nybegynder
17. november 2007 - 17:53 #6
Jeg har sat sendmail_from, og jeg har prøvet dit eksempel,  men det virker ikke.
Avatar billede showsource Seniormester
17. november 2007 - 18:09 #7
Kan du sende mails fra et emailprogram?
Hvis du kan, så prøv at bruge de settings som er defineret, SMTP server og port, i din php.ini

Og ellers, hvad viser en phpinfo() om mailopsætning?