Avatar billede kanstrup Nybegynder
11. juni 2001 - 16:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Applet må ikke åbne nyt vindue.

Jeg har ingen forstand på at lave appletter, men jeg har en lille færdig menu, som jeg gerne vil bruge. Kan jeg få den til at lade være med at åbne alle sider i et nyt vindue ? Alt andet kan modificeres, blot ved jeg ikke, hvor jeg skal kigge efter det; i HTML\'en eller class\'en ? (Jeg har disassembled den.)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2001 - 16:39 #1
i html\'en

find et eller andet sted hvor der står target=\"et eller andet\" og erstat det med _self
eks
target=\"_self\"

hvis du ik kan finde det nogle steder så sæt det her ind i head
<base target=\"_self\">
Avatar billede paarse Nybegynder
11. juni 2001 - 16:41 #2
Hej kanstrup,

du skal gøre følgende for at få åbnet en side i det samme vindue - forudsat det er i den klasse der arver fra java.applet.

AppletContext context = this.getAppletContext();
context.showDocumen( \"http://java.sun.com\", \"_parent\" );

Dette skulle virke hvis du bruger frames, ellers så prøv istedet for \"_parent\" at skrive navnet på den frame hvor siden skal åbnes.

mvh paarse
Avatar billede kanstrup Nybegynder
11. juni 2001 - 16:45 #3
Til space: Prøvet begge dele. Virker ikke.
Til paarse: Skal texten, du skrev direkte ind i html\'en ?
Avatar billede paarse Nybegynder
11. juni 2001 - 16:50 #4
Hej igen,

det jeg skrev skal ind i din java klasse.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
12. juni 2001 - 09:35 #5
Til paarse :
Gjorde mig den ulejlighed at hente JDK og sætte mig lidt ind i sagerne. Har nu fundet ud af, hvor det skal ind. Virker endnu ikke, men er åbenbart på rette vej. Tak.