Avatar billede brianb Nybegynder
14. november 2007 - 15:39 Der er 5 kommentarer

Sortere liste med Arrays

Hej eksperter,

Jeg har lavet en Gui, hvor jeg har lavet et inputfelt hvor jeg kan sortere tekst som er kommet ind i et tekstfelt. Nu vil jeg så sortere disse med Arrays, og jeg ved godt der findes nemmere metoder, men det er underordnet, jeg gør det for at lære det. Jeg kan ikke finde noget konkret eksempel på nettet, og jeg ved, at man skal gøre det med 2 arrays for at den sorterer det ordentligt, nogen som kan komme med et eksempel eller et link til hvordan jeg gør, jeg har nu rodet med det i alt for lang tid.
-
Brian
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2007 - 22:05 #1
Hvad er det du vil ? Sortere et array af String ? Sortere et array af en klasse med 2 String's ? Eller
sortere 2 arrays af String's saaledes at du sorterer efter det ene arrays vaerdier, men
det andet flyttes med ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2007 - 22:10 #2
I de fleste tilfaelde kan Arrays.sort metoden bruges.

Men forklar hvilke data du har og hvad du vil have ud af det, saa kan vi give noget kode.
Avatar billede alex13 Nybegynder
15. november 2007 - 08:41 #3
Kig på "Sorting klassen" som er en standard klasse i Java.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2007 - 02:26 #4
Det lyder ikke godt, så mangler der er en klasse i min Java !

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2008 - 05:42 #5
brian ?