Avatar billede sbh123 Nybegynder
14. november 2007 - 14:45 Der er 9 kommentarer

Wildcard i match

Nogen der ved hvordan man laver et wildcard sådan at man får alle de forekomster som findes eks:

<xsl:template match="/web-app/servlet/init-param[param-value='/WEB-INF/variabel/struts-config.xml']">
    </xsl:template>

under value står der 'variabel', den skal sikre at der her er en node, men navn på den er lige meget.
Avatar billede janegil Nybegynder
14. november 2007 - 15:43 #1
Dette ser ut som bortebane for XSLT. Hvis ikke XPATH kommer med regulære uttrykk en vakker dag?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. november 2007 - 16:11 #2
<xsl:template match="/web-app/servlet/init-param[param-value!='']" />

Altså så ser den om der er en param-value... husk $ foran variabler og params, og @ foran attributter..

Taler jeg i tåger, så smid lige et XML stykke og beskriv hvad du vil.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
14. november 2007 - 16:12 #3
altså $param-value eller @param-value.. det kan ikke bare være [param-value]
Avatar billede jokkejensen Novice
14. november 2007 - 16:14 #4
Den her tager alle noder under servlet, så kan du selv udtrykke det lidt bedre, hvis det er sådan noget du er ude i.

<xsl:template match="/web-app/servlet//*" />
Avatar billede sbh123 Nybegynder
15. november 2007 - 08:23 #5
Problemet er at jeg skal gennemgå mange xml filer. I dem er variabel noden altid forskellig, og det er ikke muligt for mig at vide hvad værdien er. Så med eksemplet fra før kan de forskellige filer se således ud:

fil1:
<xsl:template match="/web-app/servlet/init-param[param-value='/WEB-INF/test1servlet/struts-config.xml']">
    </xsl:template>

fil2:
<xsl:template match="/web-app/servlet/init-param[param-value='/WEB-INF/test2servlet/struts-config.xml']">
    </xsl:template>

og derfor vil jeg lave en template match som rammer både den ene og den anden.

Blot som eksempel:
<xsl:template match="/web-app/servlet/init-param[param-value='/WEB-INF/*/struts-config.xml']">
    </xsl:template>
Avatar billede jokkejensen Novice
15. november 2007 - 15:21 #6
når du har noget i single quotes er det en tekst streng, så det kan ikke lade sig gøre på den måde..

Så skal du ramme alle noder og herefter søge i strengen i din <template>, brug substring-after og substring-before til at "klippe" i strengen..

/JJ
Avatar billede sbh123 Nybegynder
15. november 2007 - 15:23 #7
Har du et eksempel på det? Ville være nice, jeg er nybegynder vedr. XSLT.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. november 2007 - 10:54 #8
kan du ikke lige komme med nogle flere eksempler så..

Eller er det KUN /web-app/servlet/init-param[param-value='/WEB-INF/variabel/struts-config.xml det sted der står "variabel" her der er dynamisk, og er man sikker på det er samme mappe stuktur hele tiden, på nær "variabel" ?

/JJ
Avatar billede sbh123 Nybegynder
16. november 2007 - 10:59 #9
Jeps, det er kun 'variabel' der er dynamisk, alt andet statisk.