Avatar billede jaffafo Nybegynder
14. november 2007 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med DataGrid OnItemCommand

Hej

Jeg har 2 sider med identisk kode hvor den ene virker og den anden ikke virker:

Denne side virker IKKE:
---------------------------------------
<asp:DataGrid ID="dgAssessment" OnItemCommand="kode" AutoGenerateColumns="false" ShowHeader="false" Visible="true" runat="server">
<Columns>
<asp:TemplateColumn>
<ItemTemplate>
Date: <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"assessment_date") %> <br />
Text: <asp:TextBox ID="txtText" Text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "assessment_text") %>' TextMode="MultiLine" Width="600" Height="400" ReadOnly="true" runat="server" /> <br /><br />
<asp:Button ID="btnDecrypt" Text="Decrypt" CommandName="text" runat="server"></asp:Button><asp:TextBox ID="txtKey" runat="server" />
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
</Columns>
</asp:DataGrid>

KODE:

public void kode(Object Sender, DataGridItemEventArgs e)
{
if (e.CommandName == "text")
{
    Response.Write("hej");
}
-------------------------------------------------------

Denne kode virker:
-----------------------------------------------------
<asp:DataGrid ID="dgAssessment" OnItemCommand="kode" AutoGenerateColumns="false" ShowHeader="false" Visible="true" runat="server">
<Columns>
<asp:TemplateColumn>
<ItemTemplate>
Date: <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"date") %> <br />
Text: <asp:TextBox ID="txtText" Text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "text") %>' TextMode="MultiLine" Width="600" Height="400" ReadOnly="true" runat="server" /> <br /><br />
<asp:Button ID="btnDecrypt" Text="Decrypt" CommandName="text" runat="server"></asp:Button><asp:TextBox ID="txtKey" runat="server" />
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
</Columns>
</asp:DataGrid>

KODE:

public void kode(Object Sender, DataGridCommandEventArgs e)
{
if (e.CommandName == "text")
{
    Response.Write("hej");
}
-----------------------------------------------------

De datagrids ligger på hver sin side, men i samme applikation.. Den første virker ikke, dvs det sker ingenting overhovedet når koden bliver kørt (som om man aldrig kommer ind i OnItemCommand="kode"), mens koden i den næste fungerer udmærket..

Forslag?
Avatar billede jaffafo Nybegynder
14. november 2007 - 13:30 #1
OBS! - DataGridItemEventArgs  i første eksempel skal være:  DataGridCommandEventArgs
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 15:35 #2
Hvis den viste kode er ens så gemmer løsningen sig sikkert udenfor det viste - andetsteds på siden fromentligt i din code-behind.

Kan du ikke steppe igennem med debuggeren og se om den logik der bliver udført svarer til den du havde forventet?
Avatar billede jaffafo Nybegynder
14. november 2007 - 15:41 #3
hej

Jeg har fået løst problemet..  simpelthen ved at kopiere det kode der virker og overskrive det der ikke virker og nu kører det..  Aner ikke hvorfor, men who cares :)

Takker for svaret.. du må gerne få point hvis du vil :)
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 15:46 #4
hehe -  If all else fails start over ;) Nej bare behold dine points, du fik jo ikke nogen hjælp.
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 16:19 #5
men til gengæld, husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede jaffafo Nybegynder
14. november 2007 - 17:59 #6
Jamen så lukker jeg det bare :) - men igen, tak for svaret