Avatar billede jalaba Nybegynder
14. november 2007 - 08:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IF-statement med brug af PHP-variabler i MYSQL

Kan nedenstående SQL skrives på en måde, så jeg undgår helt at bruge PHP?
Jeg tænker på om man muligvis kunne gøre således:
"WHERE `id` = '1' ( IF !IS_NULL( '{$title}' ) THEN 'AND `title` = '{$title}' ) LIMIT 1"

--
WHERE `id` = '1'" . (!is_null($title) ? " AND `title` = '{$title}'" : "" ) . " LIMIT 1
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. november 2007 - 09:04 #1
Det er den sidste du skal have fat i. Den første kan ikke lade sig gøre: MySQL ved jo intet om hvad PHP har med at gøre, ligesom PHP ikke kan se du checker på null i din SQL; det er to vidt forskellige programmer.
Avatar billede jalaba Nybegynder
19. november 2007 - 17:34 #2
Øv. Læg et svar
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. november 2007 - 17:49 #3
Værsgo. :)