Avatar billede pmn Nybegynder
11. juni 2001 - 15:24 Der er 1 løsning

Problem med filindlæsning

Indlæsning af drev-struktur

I forbindelse med et lille program jeg er ved at lave, vil jeg indlæse

alle filnavnene fra en CD-ROM der har fx extension *.jpg.

Jeg kunne gøre dette vha. en almindelig DOS kommando (dir) som jeg piper

over i Java, denne løsning synes dog at være temmelig beskidt.

Kan jeg indlæse alle filnavnene fra en CD-ROM ved hjælp af nogle af JDKs

klasser over i en eller anden struktur (fx et String array).

Er der i øvrigt nogen der ved, om det er muligt at validerer drevet, altså om det nu også er en CD - samt hvordan man henter volumenavnet fra denne.

På forhånd tak
Paw
Avatar billede lbhansen Nybegynder
11. juni 2001 - 15:40 #1
I java har du ikke adgang til fysiske oplysninger om et medie. Du har kun adgang til den filstruktur, som operativsystemet stiller til rådighed.

Det er meget nemt med java.io.File, og nogle rekursive metoder at gå hele kataloger igennem, og gemme referencer til de filer du ønsker.