Avatar billede mewm Nybegynder
13. november 2007 - 09:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Placere en div nederst, og en div øverst i en anden div

Goddag.

Jeg har et mindre problem, eller faktisk et stort et lige pt.

Det jeg vil have er at jeg har en div der udvider jeg i højden alt efter hvad der er i den. Lad os sige den er 400px bred. Og højden variere jo.
Og det jeg mangler det er at jeg fx har 2 divs der er 100px høje og brede. Hvordan får jeg så den ene div til at placere sig i det øverste venstre hjørne og den nederst i venstre hjørne ALTID. Lige gyldig hvor meget den div de 2 andre er inden i udvider sig?
Avatar billede comodin Nybegynder
13. november 2007 - 21:12 #1
placer dem med position:absolute og så med eks. left:0; top:0px (for det venstre hjørne oppe) og med left:0; bottom:0; (for det nederste venstre hjørne) og self. placere de to divs inde i din "main" div...
Avatar billede comodin Nybegynder
13. november 2007 - 21:39 #2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>test ting</title>
<style type="text/css">
<!--
html,body {
    margin : 0;
    padding : 0;
    background-color : #FFCC66;
}

#main {
    position:relative;
    width : 400px;
    height:auto;
    margin-left:auto;
    margin-right:auto;
    background-color : #66CC99;
    padding-top:100px;
padding-bottom:100px;
}

#left_top {
    position:absolute;
    left:0;
    top:0;
    height:100px;
    width:100px;
    background-color:#CC0000;
}

#left_bottom {
    position:absolute;
    left:0;
    bottom:0;
    height:100px;
    width:100px;
    background-color:#00CC00;
}
-->
</style>

</head>

<body>
    <div id="main">
        1<br>
        2<br>
        3<br>
        4<br>
        5<br>
        6<br>
        7<br>
        8<br>
        9<br>
        <div id="left_top"></div>
        <div id="left_bottom"></div>
    </div>
</body>

</html>

ok men den løsning jeg har her, får jo de to bokse til at overlappe evt tekst, så denne skal vel rykkes ned... håber det kan bruges
Avatar billede mewm Nybegynder
21. november 2007 - 20:23 #3
super :), men kan det lade sig gøre når det floates left?
Avatar billede comodin Nybegynder
21. november 2007 - 21:31 #4
hvis det bare er main der skal floate så er float:left; jo nok, men går lidt ud fra at det er de 2 bokse du vil have til at floate? hvis dette er spørgsmålet så... hvorfor?
Avatar billede mewm Nybegynder
23. februar 2008 - 13:07 #5
Fik aldrig som jeg vil have det. Er dog fikset med en anden løsning.
Avatar billede comodin Nybegynder
23. februar 2008 - 15:02 #6
Det ville være fedt nu der er en løsning, så at se den til de folk der gerne vil have den ;-)

godt du fik det klaret...