Avatar billede pletz Nybegynder
13. november 2007 - 00:02 Der er 6 kommentarer

Låsning af hyperlinks

Hvordan låses hyperlinks, så der stadig linkes til den rigtige celle efter at der er indsat rækker?

Jeg har oprettet et regnskab på et enkelt faneblad, og fra en oversigt øverst på siden har jeg via hyperlinks linket til hver enkelt konto længere nede på siden. Når jeg så får behov for at indsætte flere rækker på den enkelte konto flytter hyperlinket ikke med; det bilver ved med at linke til den celle der blev defineret da hyperlinket blev oprettet.
Avatar billede be_nice Juniormester
13. november 2007 - 06:13 #1
Jeg vil foreslå at du navngiver de enkelte celler med det relevante kontonr og derefter bruger denne reference til dit hyperlink - når du indsætter nye rækker vil cellerne med navn automatisk rykke tilsvarende.

Eksempel: Du har konto 301010 i celle A100 - derfor omdøber du celle A100 til at hedde Konto301010 og benytter disse referencer i dine hyperlinks.
/Be_Nice
Avatar billede pletz Nybegynder
13. november 2007 - 08:32 #2
Tak for det! Så mangler jeg bare at kunne aktivere mine hyperlinks med tastaturet, uden brug af musen. Altså den handling der svarer til at klikke på hyperlinket. Den genvejstast kan jeg ikke finde. Kender du den?
Avatar billede be_nice Juniormester
13. november 2007 - 09:08 #3
Ctrl+G åbner "Gå til" hvor dine links så er listet i boksen der kommer frem.
/Be_Nice
Avatar billede pletz Nybegynder
13. november 2007 - 12:48 #4
OK, det virker, men lidt omstændigt. Underligt at der ikke er en enklere metode.
Avatar billede be_nice Juniormester
13. november 2007 - 16:16 #5
Godt at du fik det til at fungere.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
24. december 2007 - 16:10 #6
Lukker du lige spørgsmålet?
Glædelig Jul
/Be_Nice