Avatar billede sniper_12 Nybegynder
12. november 2007 - 17:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP side til søgning i access database

Jeg er helt blank i ASP, skal lave en søgeside hvor man skal kunne søge på postnummer og arbejdsopgave. Der efter skal siden vise de teknikere som køre i det postnummer og laver de arbejdsopgaver.

Har lavet databasen og en søgestreng i den.

søgestrengen ser sådan ud her.

SELECT Opgavetype.Opgavetyper, Postnummer.Postnr, Postnummer.Bynavn, Postnummer.Region, Teknikker.Teknikker, Teknikker.Navn, Teknikker.Efternavn, Teknikker.Telefonnummer, Zoner.Zonenavn, Zoner.Pris
FROM ((Regioner INNER JOIN Postnummer ON Regioner.Region = Postnummer.Region) INNER JOIN Zoner ON Postnummer.Zonenummer = Zoner.Zonenummer) INNER JOIN (Opgavetype INNER JOIN Teknikker ON (Opgavetype.Opgavetyper = Teknikker.Opgavetyper5) OR (Opgavetype.Opgavetyper = Teknikker.Opgavetyper4) OR (Opgavetype.Opgavetyper = Teknikker.Opgavetyper3) OR (Opgavetype.Opgavetyper = Teknikker.Opgavetyper2) OR (Opgavetype.Opgavetyper = Teknikker.Opgavetyper1)) ON (Regioner.Region = Teknikker.Region1) OR (Regioner.Region = Teknikker.Region2);

Håber der er en der kan hjælpe mig på vej.

Michael.
Avatar billede jansangill Nybegynder
12. november 2007 - 22:10 #1
Virker søgestrengen eller?

Er det hjælp til SQL kaldet du skal bruge eller hjælp til at loope resultaterne ud?
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
13. november 2007 - 07:15 #2
Søgestrengen virker vist fint nok i access, fik hjælp til den også af et familiemedlem.

Det er vist "kun" den asp side som mangler der skal være 2 søgefelter et til postnummer og et til opgavetype, når det er tanset skal den vise resultaterne af søgning.

Håber jeg kan forklare det godt nok, jeg kan godt finde ud af lidt HTML selv, men har aldrig brugt ASP så det er helt nyt, det med at skulle connecte til database og søge i den.

Michael.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 08:59 #3
Jeg har lavet noget i asp.net og vb begge i 1.0 - er det noget du kan bruge.

Det er meget produkt specifikt.

Måske kan du bruge det:
http://www.eksperten.dk/spm/688580
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
13. november 2007 - 16:54 #4
Nu har jeg prøvet at kigge på det, men den vil ikke loade siden. måske er det mig der er lidt dum :-)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
14. november 2007 - 08:18 #5
Hvad mener du med den vil ikke loade siden?
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
14. november 2007 - 17:55 #6
Der kom en fejl.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. november 2007 - 08:19 #7
må jeg se den?
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
26. november 2007 - 18:48 #8
Undskyld jeg ikke har svaret, vi har fået lavet den færdig. Tak for hjælpen ellers.

Michael.