Avatar billede danino Nybegynder
12. november 2007 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gruppering af rækker

Hej Alle

Kan man på en eller anden måde få grupperet følgende sql-udtræk, så man kun får én række pr. Sags_nr?

"SELECT DISTINCT wb.Sags_nr, ValgfriFelter.TekstKort04, Sager.Jurist, wb.Dato FROM ValgfriFelter " &_
            "INNER JOIN Sager ON ValgfriFelter.Sags_nr = Sager.Sags_nr INNER JOIN WordUdskrevneBreve wb ON Sager.Sags_nr = wb.Sags_nr " &_
            "WHERE Sager.Klient_Stam_nr = '002185' AND wb.Dato BETWEEN DATEADD(dd, -" & dato &  ", GETDATE()) AND GETDATE() " &_
        "AND wb.Dokumentnr = " & ct & " OR wb.Dokumentnr = 147 ORDER BY wb.Dato DESC, wb.Sags_nr DESC"
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. november 2007 - 17:40 #1
Ja det kan man godt, men først må du fortælle hvad du vil gøre, hvis en sag har mere end en jurist eller dato? Skal den seneste dato vises?
Avatar billede danino Nybegynder
13. november 2007 - 09:49 #2
Det må meget gerne være den med den seneste dato, tak.
Avatar billede danino Nybegynder
27. maj 2008 - 08:56 #3
Der er vist ikke mere aktivitet, så jeg lukker