Avatar billede dpp83 Nybegynder
12. november 2007 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Group policy - tillad brugere at installere device drivers

Hej derude,

Jeg har et lille issue som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har en masse non-admin brugere, som gerne skulle kunne installere USB-sticks, trådløse modtagere til diverse tastatursæt ect. selv. Når de pt. prøver, får de den velkendte boks med "You have to be a member of the administrators group to install this hardware".

Er der en måde via GPO eller .amd template at komme udenom dette på?

Mvh,
David
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. november 2007 - 08:23 #1
De skal vel bare være lokal admins på deres egen pc, om du lige kan gøre det ved GPO, det ved jeg ikke!!
Avatar billede dpp83 Nybegynder
14. november 2007 - 08:49 #2
Ja, den løsning havde jeg skam selv fundet, men kan desværre ikke bruge den da vores brugere ikke må være administratorere af deres PC.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. november 2007 - 08:53 #3
Okay, hvad så hvis de er super brugere, kunne det være en løsning??
Avatar billede dpp83 Nybegynder
14. november 2007 - 09:20 #4
Nej desværre.
Jeg sidder i den situation, at min organisation ikke tillader at brugere er defineret som andet end "dumme" brugere uden rettigheder.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:45 #5
Prøv at se om denne artikel ikke bringer dig videre:

http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t83032.html
Avatar billede dpp83 Nybegynder
18. december 2007 - 15:41 #6
Lukkes