Avatar billede thediabloman Nybegynder
12. november 2007 - 08:34

Fejl ved hentning af data fra ekstern fil

Jeg har lavet denne kode, hvor man i formen kan vælge et af tre folkeslag, der giver FolkeslagValg værdien 1, 2 eller 3.
Når folkeslagvalg er 2 skal programmet hente værdien Speed fra de enheder i filen fra 11-20.
Derfor laver jeg FolkeslagValg og LoadStopper om til at blive:

Folkeslagvalg = (FolkeslagValg*10)-9
LoadStopper = FolkeslagValg-9

Her er koden

Open "f:\Ny Mappe\Travian helper\Troops.txt" For Input As #1
        Do While FolkeslagValg <= LoadStopper And Not EOF(1)
        'Så længe FolkeslagValg er mindre eller lig Loadstopper vil programmet blive _
        ved med at hente information fra den eksterne fil

            Input #1, Troop, Dump, Dump, Dump, Dump, Speed(SpeedArray)
                If Troop = FolkeslagValg Then
                'Hvis Troop-tallet er det samme som FolkeslagValg vil der blive _
                til SpeedArray, så indtil dette sker vil SpeedArray=1 blive _
                overskrevet hver gang den når næste linie, og der vil blive lagt _
                1 til FolkeslagValg.

                picVis.Print (Speed(SpeedArray) & "    " & FolkeslagValg)

                FolkeslagValg = FolkeslagValg + 1

                SpeedArray = SpeedArray + 1
                End If
            Loop
    Close

Jeg henter information fra denne fil:

9,30750,27200,45000,37500,4
19,35500,26600,25000,27200,4
29,30750,45400,31000,37500,5

Og når jeg så sætter programmet til at køre hvor FolkeslagValg er 2, henter den fint informationerne fra 11-19, men når den henter fra 20, vil Speed(10) blive 21, altså det første tal i næste linie.
Når FolkeslagValg antager værdien 3, vil programmet crashe pga at filen er slut inden Loopet slutter.
Hvorfor går Loopet ned og henter information fra næste linie?