Avatar billede gonzoo Nybegynder
11. juni 2001 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

optionbutton

hvordan får jeg kun den ene til at være aktiv når jeg trykker på den ene slukker den anden men j bliver ved at stå der hvoj jeg satte det ind det er kun den ene der må være skrevet noget i celle B11.B12 eller B13. det er mit forsøg
Private
Sub OptionButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If OptionButton1.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B11\").FormulaR1C1 = \"j\"
Else
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B11\").FormulaR1C1 = \"\"
End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Private Sub OptionButton2_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If OptionButton2.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B12\").FormulaR1C1 = \"j\"
Else
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B12\").FormulaR1C1 = \"\"
End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Private Sub OptionButton3_Click()
Application.ScreenUpdating = False
If OptionButton1.Value = True Then
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B13\").FormulaR1C1 = \"j\"
Else
  Sheets(\"beregnings tal\").Range(\"B13\").FormulaR1C1 = \"\"
End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede arvesen Nybegynder
11. juni 2001 - 14:46 #1
OptionButton3.enable=false slukker knapper
Avatar billede gonzoo Nybegynder
11. juni 2001 - 15:05 #2
Ja men så virker den da ikke
Avatar billede arvesen Nybegynder
11. juni 2001 - 15:11 #3
hvis der kun er en der må virke må du slukke de andre, elles prøv at beskrive det bedre hvordan det skal virke.

Gert
Avatar billede gonzoo Nybegynder
11. juni 2001 - 15:27 #4
de skal virke alle tre, de to andre må ikke overføre data når den 3 er aktiveret så hvis man sidder og har svært ved at bestemme sig og trykker på alle knapper så overføres et \"j\" til alle celler og det må kun stå i den sidst markerede optionButtun
Avatar billede xafion Nybegynder
12. juni 2001 - 00:18 #5
Det er jo lige det. Jeg kikker på sagen *S*
Avatar billede gonzoo Nybegynder
12. juni 2001 - 08:44 #6
Jeg har selv hittet ud aet ;o)
Private Sub OptionButton1_Click()
    Worksheets(\"beregnings tal\").Cells(\"B11\").Value = \"\"
    Worksheets(\"beregnings tal\").Cells(\"B12\").Value = \"\"
    Worksheets(\"beregnings tal\").Cells(\"B13\").Value = \"\"
    If OptionButton1.Value = True Then
      Worksheets(\"beregnings tal\").Cells(B13).Value = \"J\"
    End If
End Sub