Avatar billede sniper_12 Nybegynder
11. november 2007 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel i flere tabeller

Jeg er igang med en projektopgave, hvor jeg skal udarbejde en database over teknikker i hele Danmark.
I databasen skal det være muligt at søge på postnummer og opgavetype, hvorefter databasen skal fortælle hvilken teknikker der skal benyttes og hvad det koster. Prisen afhænger af nogle zoner, som landet er inddelt i og ikke alle teknikkere kører ud i hele landet. Indtil nu har jeg lavet fem tabeller:
Postnummer
Opgavetyper
Teknikkere
Regioner
Zoner

Men nu er jeg så gået i stå... Jeg kan ikke opstille søgekriterierne og designet.
11. november 2007 - 23:38 #1
En database skal indeholde normaliserede data. Det vil sige at du skal udpege entiteter med tilhørende attributter. Når først dette er på plads, er det sjældent et problem at definere søgekriterier.

Ud fra din beskrivelse er det ret umuligt at sige noget om, hvilke problemer du har med databasen.
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
12. november 2007 - 07:16 #2
Jeg fik hjælp af et familie medlem igår, der lavede vi følgende.

SELECT Opgavetype.Opgavetyper, Regioner.Region, Teknikker.Navn, Zoner.Pris
FROM ((Opgavetype INNER JOIN Teknikker ON (Opgavetype.Opgavetyper=Teknikker.Opgavetyper) AND (Opgavetype.Opgavetyper=Teknikker.Opgavetyper1)) INNER JOIN (Regioner INNER JOIN Postnummer ON Regioner.Region=Postnummer.Region) ON Teknikker.Region=Regioner.Region) INNER JOIN Zoner ON Postnummer.Zonenummer=Zoner.Zonenummer;

Det ser også ud til at virke, nu ville jeg have det ind i html eller asp side. Og det er jeg ikke så god til.
Avatar billede rosco Novice
12. november 2007 - 10:43 #3
Hvis du lægger spørgsmålet over i kategorien asp, skulle du nok kunne få hjælp der.
Avatar billede sniper_12 Nybegynder
12. november 2007 - 16:15 #4
Okay prøver jeg.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. november 2007 - 10:57 #5