Avatar billede petercheckland Nybegynder
11. november 2007 - 10:35 Der er 9 kommentarer

Hosting i Danmark eller i Udlandet

Hvor vil det være bedst at få et web hotel, i danmark eller udlandet?

Jeg tænker på oppetid, svartider og support.

Jeg har kigget på
http://www.readysetconnect.com/

og

http://www.one.com/da/

Er der nogen der har en udbyder som de kan anbefale?

PS: Jeg er helt grøn, så jeg ved ikke hvilke værktøjer jeg endnu har brug for at kunne bruge, så et rimeligt allround tilbud vil være at foretrække.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. november 2007 - 11:02 #1
Hvis du er ligeglad med, at alt skal ske på engelsk, så mener jeg personligt at de billige webhost i udlandet er bedre og billigere end dem i DK.

Der er naturligvis lidt længere svartid fra UK end københavn for en dansker, men ikke noget de mærker ved et alm. website.

Support er også højt hos de udenlanske. I hvert fald uk2 har jeg oplevet forholdvis gode svar - de danske jeg bruger kan være lidt tyndt med svar, de skal nok nå xx svar i timen :D

Men skal det være lowhost du vil have?
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 11:03 #2
Nu ved vi jo ikke hvad webhotellet skal bruges til, om det bare er til den private personlige hjemmeside eller et større virksomheds site ?

Er det dit personlige site, ville jeg da uden videre hvis jeg kan leve lidt nedetid i ny og næ, lidt forlænget svar tider i ny og næ, vælge firmaer som One.com, Cliche.dk, Web10.dk, men hvis jeg kræver noget mere, så ville jeg vælge dyrere firmaer som Abusiness, Wannafind eller lign.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 11:09 #3
Om man skal vælge en Host i udlandet kan være en klar fordel hvis man forventer man udenlandske besøgende, men som Bacardil også skriver så er det ikke fordi at den normale bruger mærker så meget til det.
Avatar billede petercheckland Nybegynder
11. november 2007 - 22:39 #4
Websitet er for en lille enkeltmandsvirksomhed, så det er ikke kæmpe mængder af besøgende jeg regner med. Og kunderne er kun bosiddende i danmark.

Jeg tror jeg søger det som bacardil nævner at supporten er hurtig og god. Jeg havde nok lidt den forventning at jeg ikke kunne forvente samme service hos danske udbydere (hvis man sammenligner den pris man skal betale i forhold til service).

Jeg ved ikke hvad du mener med lowhost? (bacardil)

Men jeg tror også mit spørgsmål gik på om jeg kan forvente en større vifte af muligheder, hvis jeg vælger en udenlandsk udbyder, forstået på hvilke teknologier der understøttes. (som sagt så har jeg ikke erfaring nok til at vide hvilke værktøjer jeg får brug for, men jeg tror jeg vil foretrække ikke at skulle flytte webhotel på et senere tidspunkt).
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 22:49 #5
Hvis du endnu ikke ved præcist hvilke teknologier du vil få brug for endnu, så ville jeg vente med at bestille webhotel et sted.

Men siger populært, skal du bruge ASP og msSQL/Access så skal man vælge et hotel baseret på Windows, men skal man bruge fx. PHP og MySQL skal man vælge et hotel som er baseret på Unix/Linux

Hvis det er for at få registreret domænet, så vil jeg anbefale dig at registrere domænet hos GratisDNS, så vil du efterfølgende kunne pege det på hvilken som host i verden.
Avatar billede petercheckland Nybegynder
11. november 2007 - 23:13 #6
Tak for dit hurtige svar.

Domænet har jeg registeret hos GratisDNS.

Jeg kan forstå på dit svar at der altså er decideret forskel på hvilken teknologisk platform der bruges hos de forskellige udbydere (unix/linux/windows).
Jeg tror jeg blot har opfattet dem som en stor klump, som blot for at udskille sig fra hinanden har indført, at de f.eks. ikke vil tillade den type programkode at køre hos dem osv.
Avatar billede petercheckland Nybegynder
11. november 2007 - 23:15 #7
Men jeg vil følge dit råd og så lige først finde ud af hvilken platform selve websitet skal udvikles på først. Tak for det :-)

Hvis du skriver et svar, så kan jeg give dig point.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2007 - 05:54 #8
Normalt tilbyder alle udbydere både webhoteller på windows og unix/linux platform. Det er altså mere et spørgsmål om, at hvis du bestiller et ASP hotel og din side ender med PHP.

mht. support - så har mange lowhost (billige) webhoteller i danmark, et dansk hold support om dagen og eks, indere om natten. Men det betyder også at der om natten sjældent er teknikkere til stedet, det er nok mere forskellen hos de danske og udenlanske - Har oplevet bedre/mere kompetente svar fra de udenlanske hele døgnet end de danske - min personlige mening.
Avatar billede zaggazapp Nybegynder
12. november 2007 - 19:10 #9
Jeg er heldig at min ven driver et hosting selskab, så jeg kan overtale ham til at ændre indstillingerne til det jeg har brug for :-)

ups, var lige ved at glemme linkene :-)

www.77gb.net - en discount udgave
www.nicheserver.com - en deluxe udgave