Avatar billede sph1nx Nybegynder
10. november 2007 - 17:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra .NET double til SQL float

sidder og skal updatere en konto balance, som er en SQL float, vil opdatere den fra et C# program men den kan ikke proppe den ned i databasen, jeg får en SQLException Near '4'.

min metode kalder ser sådan ud  db.creditMoney(2189, 50.4);

hvordan får jeg den til at acceptere den double og opdatere kontoen?
Avatar billede sph1nx Nybegynder
10. november 2007 - 18:17 #1
løste selv problemet ved at bruge

sqlCommand.paramaters.Add("@Amount",SqlDbType.Float)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2007 - 00:10 #2
Du bør iøvrigt overveje at ændre den kolonne i databasen fra FLOAT til DECIMAL(14,2)
eller lignende (og Decimal i .NET).

Floating point er ikke godt til beløb.
Avatar billede sph1nx Nybegynder
11. november 2007 - 10:33 #3
fandt jeg også ud af "the hard way" da jeg prøvede at at ligge 50.4 oven i anden gang stod der xxx.200000000000000001..

men ellers fint tip.