Avatar billede ha9953 Nybegynder
10. november 2007 - 16:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Usercontrol og Objektreferencen er ikke indstillet til en forekom

Jeg får ovenstående fejl når jeg kører nedenstående kode? så vidt jeg kan se er det i linien:

PostId.SetValue(UC_post, Postitem.BlogID, Nothing)

den kommer med fejlen. men hvorfor kan jeg ikke lige se...

        Dim int As Integer
        If Integer.TryParse(Request.QueryString("id"), int) = True Then

            Dim UC_post As UserControl = LoadControl("~/UserControls/PostView.ascx")
            Dim UC_post_type As Type = UC_post.GetType()
            Dim BlogId As Integer = Request.QueryString("id")

            Dim PostId As PropertyInfo = UC_post_type.GetProperty("BlogID")
            Dim PostTitel As PropertyInfo = UC_post_type.GetProperty("Titel")
            Dim PostIndhold As PropertyInfo = UC_post_type.GetProperty("Indhold")
            Dim PostCreated As PropertyInfo = UC_post_type.GetProperty("Created")
            Dim PostModified As PropertyInfo = UC_post_type.GetProperty("Modified")

            Dim Postitem As Edtwodth.Blog.Item = Edtwodth.Blog.Manager.Blogs_Get_Single(BlogId)
            PostId.SetValue(UC_post, Postitem.BlogID, Nothing)
            'PostTitel.SetValue(UC_post, Postitem.Titel, Nothing)
            'PostIndhold.SetValue(UC_post, Postitem.Indhold, Nothing)
            'PostCreated.SetValue(UC_post, Postitem.Created, Nothing)
            'PostModified.SetValue(UC_post, Postitem.Modified, Nothing)

            PanelContent.Controls.Add(UC_post)

        Else
            Response.Redirect("~/")
        End If
Avatar billede neoman Novice
10. november 2007 - 17:01 #1
hvad med at steppe igennem med debuggeren og se hvad er Nothing  ?
Avatar billede ha9953 Nybegynder
10. november 2007 - 17:04 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede neoman Novice
10. november 2007 - 17:08 #3
1. i kodevinduet klik på den vertikale grå bjælke helt yderst til venstre. Så kommer der en rød klat som markerer et break point.
2. Kør koden som du plejer
3. Nu vil den stoppe op  på den markerede linje.
4. I den menu som dukker op (formentligt bland menulinjerne) er der et punkt som hedder "step over" - det kan du bruge til at steppe frem i koden  skridt for skridt
5. Ved at holde musen over de variable koden allerede HAR passeret kan du se deres værdi
6. For at køre koden færdig, klk på den grønne knap

For at blive af med dit break  point, klik på den brune klat igen
Avatar billede neoman Novice
10. november 2007 - 17:24 #4
I øvrigt prøv lige med :
            Dim UC_post As Control = LoadControl("~/UserControls/PostView.ascx")
i stedet for
            Dim UC_post As UserControl = LoadControl("~/UserControls/PostView.ascx")
Avatar billede ha9953 Nybegynder
10. november 2007 - 17:49 #5
Det hjælper desværre ikke dit sidste forslag.

Har prøvet at gøre som fu først foreslog, men synes ikke lige jeg får noget info.

Har desuden fundet ud af de her 2 linier virker:

PostTitel.SetValue(UC_post, Postitem.Titel, Nothing)
PostIndhold.SetValue(UC_post, Postitem.Indhold, Nothing)

Mens de her ikke virker:

PostId.SetValue(UC_post, Postitem.BlogID, Nothing)
PostCreated.SetValue(UC_post, Postitem.Created.ToString, Nothing)
PostModified.SetValue(UC_post, Postitem.Modified, Nothing)

Det er lidt mystisk. Hvis jeg f.eks laver en response.write(Postitem.BlogID) kan jeg se den ikke er tom?
Avatar billede ha9953 Nybegynder
10. november 2007 - 18:09 #6
Jeg gøt det på en anden måde, men tak for din tid. Hvis du vil have points smider du bare et svar
Avatar billede neoman Novice
10. november 2007 - 18:14 #7
Pyt med det. At debugge  kode per fjernpost er sku ikke så nemt. Få styr på den debugger - det er et fantastisk værktøj:) (og husk for fremtiden: "virker ikke" er en elendig beskrivelse for udenforstående som ikke sidder med problemet foran sig på skærmen: husk altid at skrive hvad du forventer, hvad du gør, og specifikt hvad koden gør/ikke gør)
Avatar billede ha9953 Nybegynder
14. november 2007 - 15:18 #8
he he det er nok rigtigt, vil du have points for din ulejlighed?
Avatar billede neoman Novice
14. november 2007 - 15:28 #9
"Pyt med det" = "Bare behold dine points":)
Avatar billede ha9953 Nybegynder
14. november 2007 - 17:08 #10
he he takker