Avatar billede bengaard Nybegynder
10. november 2007 - 14:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redirecte fra Iframe

Hej supereksperter,

Jeg er i en iframe(Joomlas wrapper) og kører noget brugerlogin i asp der fra. Når brugeren har logget ind henter jeg en url i en database, og url'en hedder så det samme som en bestemt side i joomla. Jeg troede, jeg kunne lave response.redirect, men det virker ikke. jeg har prøvet noget forskelligt, f.eks.

Response.Write("<script>top.location.href = document.location.href;")
response.write("document.location.replace('"&url&"');</SCRIPT>")

men det kan jeg heller ikke få til at virke. Den opfatter min url-variabel til at være null, selvom jeg har tildelt den en værdi.

Er der nogen som ved, hvordan jeg kan hente en url i en database, bryde ud af min iframe og redirecte til url'en? Joomla kalder iframen for name="iframe".

Beklager, hvis jeg ikke kan forklare det så tydeligt.
Avatar billede w13 Novice
10. november 2007 - 14:57 #1
Du prøver på det rigtige. Hvis du er en million procent (..) sikker på, at "url"-variablen indeholder en gyldig url, så skriv:
---------------------------------------
Response.Write("<script type=""text/javascript"">parent.location.href='"&url&"'</script>")
Avatar billede w13 Novice
10. november 2007 - 15:05 #2
Men er du i tvivl, om den indeholder det rigtige, så prøv med:
---------------------------------------------------------
Response.Write("<script type=""text/javascript"">alert('"&url&"');parent.location.href='"&url&"'</script>")
---------------------------------------------------------
Så får du en fin alertboks op med url'en, inden den prøver at redirecte hovedsiden.
Avatar billede bengaard Nybegynder
10. november 2007 - 15:53 #3
jeps, der var den. 100 tak for det! :o) Smid et svar
Avatar billede bengaard Nybegynder
10. november 2007 - 16:03 #4
endnu engang tak for hjælpen, det har jeg brugt tre timer på at få til at virke! :o)
Avatar billede w13 Novice
10. november 2007 - 16:04 #5
Her er et svar. =)
Avatar billede w13 Novice
11. november 2007 - 16:05 #6
Tak for point! :)