Avatar billede barcavs Nybegynder
10. november 2007 - 13:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Web-robot

Hej

Er der nogen der har en ide hvordan man programmere en web-robot der f.eks. kun søger efter .pdf på nettet eller f.eks. .mp3 filer ???
Avatar billede nielle Nybegynder
10. november 2007 - 21:04 #1
Tja, det kan da sagtens gøres med VB.Net:

1) Med HttpRequest og -Response henter du html-koden på en given side.
2) Denne gennemsøger du for links - det kan gøres via Regex.
2a) Links kan enten være til andre html-sider - dem kan du smide i en kø og senere bruge som basis for at starte forfra fra 1). Husk at nogen af linkene er relative, de skal lige ændres globale links før at de bliver lagt i køen.
2b) eller de kan være til f.eks. .pdf filer - dem kan du downloade med WebClient.DownloadFile
2c eller de kan være til en het 3. type filer - dem ignorere du bare.
3) Der skal selvfølgelig også være en mekanisme som sikre at dit program a) ikke besøger den samme side mere end en gang, og 2) at det stopper på et eller andet tidspunkt - f.eks. når det bevæger sig over på en helt anden hjemmeside.
Avatar billede barcavs Nybegynder
15. november 2007 - 12:19 #2
Det lyder Dejligt :D

Jeg kommer med flere spørgsmål senere. Svar lige.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. november 2007 - 19:58 #3
Svar :^)

Du kommer da bare med de spørgsmål når du er klar. :^)