Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:08 Der er 21 kommentarer

Hjælp med dette - Hvad er fejlen?

<?
if($_GET[action] == "tilfoej") {
$artonavn = $_POST[navn];
$beskrivelse = $_POST[beskrivelse];
(string) $kategori = htmlentities ( mysql_escape_string ( $_POST[kategori] ) ) ;
$dato = date('H:i d.m.Y');
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
mysql_query("INSERT INTO `bruger SET id = '$id', navn = '$navn', beskrivelse = '$beskrivelse', kode = '$kode' kategori = '$kategori', titel = '$titel', date = '$dato', ip = '$ip'") or die("Der er sket en fejl.");
echo "oprettet";
}
?>
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:11 #1
Fejlen er: når man trykker opret skriver den = der er sket en fejl.
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:18 #2
vil du lige rette:
mysql_query("INSERT INTO `bruger SET id = '$id', navn = '$navn', beskrivelse = '$beskrivelse', kode = '$kode' kategori = '$kategori', titel = '$titel', date = '$dato', ip = '$ip'") or die("Der er sket en fejl.");
til
mysql_query("INSERT INTO `bruger SET id = '$id', navn = '$navn', beskrivelse = '$beskrivelse', kode = '$kode' kategori = '$kategori', titel = '$titel', date = '$dato', ip = '$ip'") or die(mysql_eror());

og fortælle hvad den udskiver?
Avatar billede mccookie Seniormester
09. november 2007 - 23:21 #3
INSERT INTO `bruger` SET id = '$id', navn = '$navn', beskrivelse = '$beskrivelse', kode = '$kode' kategori = '$kategori', titel = '$titel', date = '$dato', ip = '$ip'") or die("Der er sket en fejl.");

Der mangelde `
Avatar billede mccookie Seniormester
09. november 2007 - 23:22 #4
Ved bruger.....
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:28 #5
og hvis mccookie's løsning ikke virker burde
mysql_query("INSERT INTO `bruger` (id,navn,beskivelse,kode,kategori,titel,date,ip) VALUES ('$id','$navn','$beskrivelse','$kode','$kategori','$titel','$dato','$ip'") or die(mysql_eror());
gøre ;)
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:29 #6
kdjweb..
Så blir fejlen Fatal error: Call to undefined function mysql_eror() in /customers/plauq.dk/plauq.dk/httpd.www/arto/bruger/tilfoj.php on line 15
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:31 #7
hehe sorry stavefejl, ;) min R-tast sidder lidt fast
or die(mysql_error());
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:35 #8
så udskriver den bare dette: Incorrect table name 'bruger SET id = '', navn = '', beskrivelse = 'test3', kode = 'test2' kategori = '', titel = '', date'
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:35 #9
hov vent.
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:36 #10
Den skriver det stadig.
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:37 #11
Satte `bruger`
ind i stedet for
`bruger
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:38 #12
har du prøvet
mysql_query("INSERT INTO bruger (id,navn,beskivelse,kode,kategori,titel,date,ip) VALUES ('$id','$navn','$beskrivelse','$kode','$kategori','$titel','$dato','$ip'") or die(mysql_eror());

istedet for
mysql_query("INSERT INTO bruger SET id = '$id', navn = '$navn', beskrivelse = '$beskrivelse', kode = '$kode' kategori = '$kategori', titel = '$titel', date = '$dato', ip = '$ip'") or die(mysql_error());
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:39 #13
Så siger den ; Fatal error: Call to undefined function mysql_eror() in /customers/plauq.dk/plauq.dk/httpd.www/arto/bruger/tilfoj.php on line 15
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:41 #14
undskyld igen :P
or die(mysql_error());
stavefejlen blev kopiret ind
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:41 #15
Rettede error ;) ..
Så skriver den :
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:43 #16
mysql_query("INSERT INTO `bruger` (id,navn,beskivelse,kode,kategori,titel,date,ip) VALUES ('$id','$navn','$beskrivelse','$kode','$kategori','$titel','$dato','$ip')") or die(mysql_error());
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:44 #17
Du får sku hele koden! .

Har rettet noget i den, nogle felter og sådan. Ikke tag dig af at "bruger" hedder "bruger:design" nu og sådan noget :)

<p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 15pt">Tilføj
profildesign</font></p>
<table class="content" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" align="center">
<tr>
  <td>
<font face="Tahoma" size="2">
<? include "config.php";

if($_GET[action] == "tilfoej") {
$artonavn = $_POST[artonavn];
$beskrivelse = $_POST[beskrivelse];
(string) $kategori = htmlentities ( mysql_escape_string ( $_POST[kategori] ) ) ;
$dato = date('H:i d.m.Y');
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
mysql_query("INSERT INTO `bruger_design` (id,artonavn,beskivelse,kode,kategori,titel,date,ip) VALUES ('$id','$artonavn','$beskrivelse','$kode','$kategori','$titel','$dato','$ip'") or die(mysql_error());
echo "Designet blev tilføjet. Der kan gå op til 24 timer før det vises på sitet, da det først skal godkendes!";
}
?>
</font>
<form method="post" enctype="multipart/form-data" action="?action=tilfoej">
    <table style="width:300px" style="width:500px;" cellpadding="0" cellspacing="0" width="707">
    <tr>
    <td style="width:79px;"><font face="Tahoma" size="2"><span class="gul">Arto navn:<br>
&nbsp;</span></font></td>
    <td style="width:639px;"><font face="Tahoma">
    <input name="artonavn" style="width:200px;" /><br>
&nbsp;</font></td>
    </tr>
    <tr>
    <td style="width:79px;"><span class="gul"><font face="Tahoma" size="2">
    Titel:</font></span></td>
    <td style="width:639px;"><font face="Tahoma">
    <input name="kunster" style="width:400px; float:left" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
    <td style="width:79px;"><font face="Tahoma" size="2"><span class="gul">Koden:<br>
&nbsp;</span></font><p>&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</td>
    <td style="width:639px;"><font face="Tahoma">
    <textarea name="kode" cols="50" rows="5"></textarea></font><p>&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td style="width:79px;" valign="top" height="344"><font face="Tahoma" size="2"><span class="gul">Beskrivelse:</span></font></td>
    <td style="width:639px;" height="344"><font face="Tahoma">
    <textarea name="beskrivelse" cols="50" rows="10"></textarea></font><p>&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
    <td style="width:79px;">&nbsp;</td>
    <td style="width:639px;">
    <p align="right"><font face="Tahoma">
    <input type="submit" value="Tilføj designet" style="width:103;height:23; float:left" /></font></td>
    </tr>
</table>
</form>
<font face="Tahoma" size="2">
</font>
</td></tr>
</table>
Avatar billede lallex Nybegynder
09. november 2007 - 23:46 #18
^^ med dit sidste inlæg melder den : You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' (id,artonavn,beskivelse,kode,kategori,titel,date,ip) VALUES ('','test1','test4'' at line 1
Avatar billede kdjweb Nybegynder
09. november 2007 - 23:55 #19
tjo fandt en stavefejl, stod beskivelse :P
mysql_query("INSERT INTO bruger_design (id, artonavn, beskrivelse, kode, kategori, titel, date, ip) VALUES ('$id','$artonavn','$beskrivelse','$kode','$kategori','$titel','$dato','$ip')") or die(mysql_error());

men tror næppe det er fejlen
Avatar billede showsource Seniormester
10. november 2007 - 08:52 #20
Du har heller ikke defineret
$id, $kode og $titel

Og jeg ville lave koden på en lidt anden måde, ( isset() og gøre brug af " eller ' i postnavne )
Avatar billede lallex Nybegynder
10. november 2007 - 11:44 #21
Showsource ..
Skriver du ik lige koden, som du ville have gjort det?